A Google Maps kocsija a magyar Pizza Kingnél járt, és elképesztő, hogy mit fotózott le
Olvass tovább...
A Google projektje forradalmasíthatja a városi közlekedést, búcsút inthetünk a sok piros lámpának és dugóban ücsörgésnek. Budapesten már tesztelik.
Aki a hétköznapokban autóval közlekedik a fővárosban, de néha akár egy-egy vidéki városban is, az többé kevésbé már be is építette a napi rutinjába, hogy bizonyos szakaszokon elég lassan cammog a sor, feltorlódnak a munkába igyekvő autósok, ami az időveszteségen túl jó sok üzemanyagba is belekerül. Sokan inkább a tömegközlekedést választják, ha ez megoldható, de az agglomerációban élők közül még ma is sokkal többen választják a saját autó nyújtotta kényelmesebb megoldást.
Olvass tovább...
Az, hogy mitől alakul ki közúti torlódás, rengeteg tényezőtől függ, amit a budapesi szervek folyamatosan monitoroznak, és ezek alapján állítják például a lámpákat. A BKK a napokban kötött egy megállapodást a Google-vel és a Budapest Közúttal, ennek keretében a BKK a Google adatai mentén finomhangolja a fővárosi lámpákat. Ígéretük szerint ez a gyalogosoknak, a tömegközlekőknek és az autósoknak is a javára fog válni.
Olvass tovább...
A projetk neve találóan Green Light (zöld fény), ami mesterséges intelligencia alapján veti össze az adatokat, és ad megoldási javaslatot. A Green Light révén jeelntősen csökkenhet a várakozási idő, kisebb eséllyel alakulnak ki dugók, ezáltal kevesebb benzint fogyasztunk, és a károsanyag-kibocsátás is jelentősen csökkenhet.
Ennek a fele a megállás utáni gyorsulásból származik, amiknek egy része megelőzhető lenne a közlekedési lámpák optimalizálásával. Ennek a kiviteleuéséhez eddig csak olyan drága eszközök álltak rendelkezésre, mint a kézi járműszámlálás vagy a kitelepített hardver, melyek ráadásul nem alkalmasak minden szükséges információ összegyűjtésére.
A Green Light A Google Térképekből összegyűjtött adatokból indul ki, amiből a mesterséges intelligencia összeveti az autók és a jelzőlámpák helyzetét. Ez nem csak azt jelenti, hogy sokkal több adatot lehet feldolgozni, hanem azt is, hogy sokkal gyorsabban, tehát a rendszer sokkal gyorsabb reakcióidővel reagál aváltozásokra.
Attól egyelőre nem kell aggódni, hogy a Google rendszere átveszi az irányítást az emberektől, és önkényesen változtat a programozásokon, most még csak modellezi a forgalmi mintákat, és ezek alapján ajánlásokat készít a közlekedésmérnököknek. Az első adatok szerint akár 30%-al is csökkenthető az autóval való megállások száma, ami 10%-os károsanyag-kibocsátást is jelent.
A Green Light most még csak világszerte 70 kereszteződésben működik, 4 kontinens 12 városában, köztük Budapesten is.
Nem ez az első együttműködés egyébként a Google és a BKK között, a BKK közlekedési információi már évek óta megjelennek a Google által fejlesztett Waze navigációs app-ban, a BKK Futár pedig valós idejű adatokat gyűjt a Google részére, ezáltal a Google Térkép is sokkal jobb opciókat tud felajánlani az útvonaltervezéshez.
Forrás: HVG