Erre a kacifántos KRESZ-kérdésre rengetegen nem tudják a választ, de vajon meg is büntethetnek érte?
Olvass tovább...
Magyarországon sok embert bekavar ez a tábla a KRESZ-ben, és a vizsgázóknak is általában meggyűlik a baja vele.
A KRESZ-vizsga Magyarországon továbbra sem könnyű, és alaposan fel kell készülnünk, ha nem szeretnénk megbukni rajta. Az 55 kérdés megválaszolásával összesen 75 pontot érhetünk el, de ha több mint 10 pontot elherdálunk, akkor már jelentkezhetünk is a következő vizsgára. Ezt a bukásnál érdemes minél hamarabb megtenni, hogy ne essünk ki a gyakorlatból.
A feladatsorban váltakozva találkozunk 1, 2 és 3 pontos kérdésekkel, az pedig a témakör nehézségétől függ, hogy mennyit kapunk rá. Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottságnak van egy hivatalos honlapja, amit ide kattintva értek el, és ahol megéri néha szétnézni, hogy a friss információkkal is tisztában legyetek.
Olvass tovább...
Vannak ugyebár olyan kérdések a KRESZ-ben Magyarországon, amikkel még a rutinos autósokat is sarokba tudják szorítani. Mindig vannak cseles feladatok, amik meg tudják kavarni az ember agyát. Az egyik kérdésnél persze nem a kérdés trükkös, hanem a tábla.
Ti tudjátok, hogy a KRESZ-ben mit jelent ez a tábla?
A kérdés így hangzik: behajthatsz-e személygépkocsiddal a táblával jelölt útra?
Három válaszlehetőség közül választhatunk:
Most ugye nem a teszten ültök, így nyugodtan merüljetek el benne, hogy melyik a helyes válasz.
Olvass tovább...
Magyarország egyik nagy KRESZ-professzora, Pető Attila rögtön hozzáteszi, hogy nem a kérdés bonyolult, hanem a tábla.
Ugyebár ez egy gyalogút tábla, ami meg van fűszerezve időkorlátozással. Ennek a táblának van egy párja, a zónásított változat, és a szabály más gyalogútnál és gyalogos zóna esetében. Gyalogútnál a jelzett időszakon kívül behajthatunk bármilyen járművel. Fontos persze tudni, hogy maximum 20 km/óra sebességgel haladhatunk, tehát a helyes válasz az A lesz.
A gyalogos zónában viszont már változás van, mert ott maximum 10 km/óra sebességgel haladhatunk, és persze alapszabály, hogy a gyalogosok veszélyeztetése nélkül.
A rutinos sofőrök is felejtenek, így nem árt néha felidézni a teszteket, amit a lenti videóban meg is tehettek.