promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Óriásit hibázott az áramszolgáltató: 15 évig fizetett a szomszédja helyett a gyanútlan ügyfél

Óriásit hibázott az áramszolgáltató: 15 évig fizetett a szomszédja helyett a gyanútlan ügyfél

Borítókép:  Profimédia/Illusztráció
Külföldi hírek
Kategória fejléc

Duplán fizetett: az áramszolgáltató cégnél senki nem vette észre, a szomszéd is csak sunnyogott.

Bizonyos lakóközösségekben a szomszédok igen csak sok bosszúságot tudnak okozni. Ki a zajjal, ki a szagokkal, ki egyszerűen a stílusával bosszantja fel a másikat és ezek az apró konfliktusok bizony alaposan rá tudják nyomni a bélyeget a mindennapokra. A legtöbb esetben is történik konkrét konfliktus, károkozás pedig végképp nem, de már ezek az apró nézeteltérések is elegek ahhoz, hogy valakit 15 évig utáljunk egy társasházban. Képzeljük mi van akkor, ha azonban a kedves illető még némi pénzzel is leránt minket.

Így járt egy kaliforniai férfi, aki 2006ban vette birtokba a lakását. Kent Wilsonnak nagyjából 15 évig nem tűnt fel semmi furcsaság, amíg néhány hónappal ezelőtt azt nem vette észre, hogy drasztikusan megemelkedett a villanyszámla díja.

Nem értette a magas villanyszámlát.

Mivel az életmódján gyökeresen nem változtatott és olyan értesítést sem kapott, hogy bármilyen díjemelés várható, így értetlenül állt a történtek előtt. Nem tehetett mást, mint megpróbálta leszorítani a költségeket és kevesebb árammal működő dolgot vett igénybe. Ezek használatakor is figyelt az időtartamra, illetve az új eszközök vásárlásánál is igyekezett energiatakarékos darabokat venni.

Azonban a számla végösszege nem csökkent.

Amikor nem történt semmilyen változás, akkor kezdett neki gyanús lenni, hogy valami nincs rendben. Vásárolt egy olyan berendezést, mellyel a villanyórától függetlenül mérte a fogyasztást (ez szintén plusz kiadás volt a férfinek). Nap közben többször is összevetette az adatokat, a döntő bizonyíték azonban egyértelmű volt: amikor a lakásában mindent áramtalanított, a villanyóra akkor is mért, ez pedig ugyebár lehetetlen.

Ő elsőként valamilyen mérési hibára gondolt, így felvette a kapcsolatot az áramszolgáltatójával.

A Pacific Gas and Electric (PG&E) munkatársai ellenőrzést végeztek a lakásban és egy sokkal kacifántosabb dolog derült ki. A férfi hosszú évek óta fizette a szomszéd lakás villanyszámláját, úgy, hogy arról senki nem tudott. Sem ő, sem a szolgáltató.

A szomszéd sem jelezte a hibát, itt pedig nehéz nem szándékos rosszindulatra gyanakodni, hiszen ha valaki már 15 éve nem kap számlát, akkor annak az azért egy ilyen pénzközpontú világban mindenképpen szemet szúr.

A drága tévedést és a számla túlfizetését korrigálták.

A cég beismerte a a tévedését és nagyjából 215 ezer forintnak megfelelő összeget írtak jóvá a férfinek. Arról nem szólnak a hírek, hogy ez mennyiben fedezi a 15 év költségeit, ahogy arra is nagyon kíváncsiak lennénk, hogy Kent hogyan rendezze a sumákoló szomszéddal a jószomszédi viszonyt 15 évnyi lenyúlás után.

Az áramszolgáltatónál is csak emberek dolgoznak, akik hibázhatnak, így ha bármilyen gyanús dolgot veszünk észre a számlánkon, akkor minél előbb jelezzük azt az illetéseknek, nehogy mi is évekig fizessünk valamiért, amit soha nem vettünk igénybe.

[[cikk3]]

Forrás: ABC News, 24.hu