promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
200 forintot kért el egy vendégtől az étterem, most az egész országot gyűlölik a turisták

200 forintot kért el egy vendégtől az étterem, most az egész országot gyűlölik a turisták

Borítókép:  Profimédia/Illusztráció
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc

Tönkretette az éttermet, hogy elkértek 200 forintot egy vendégtől, az egész országnak rossz hírét vitték.

A vásárlók nagy részére igaz az az állítás, hogy a lehető legjobb áron szeretnék a lehető legjobb minőséget és lehető legnagyobb mennyiséget kapni. Különösen érvényes ez az éttermekre és a vendéglátóipari egységekre, ahol több másik nagyon fontos kritériumnak is teljesülnie kell. Az udvarias és a gyors kiszolgálás alap, a vendégek tájékoztatása az árakról és az esetleges plusz költségek érthető módon való feltüntetésének hiánya akár egy étterem vesztét is okozhatja.

Mi értelme van a sumákolásnak?

Szerencsére egyre kevesebb helyen tapasztalható az a fajta mentalitás, hogy egy pillanatnyi profit miatt kockára teszi egy étterem, vagy bár a jó hírét, de egy időben sajnos sok ilyenről lehet hallani ilyen turistalehúzásokról. A közösségi média terjedésével azonban már kiemelten veszteséges volt ez az eljárás: ugyanis néhány negatív vendégértékelés teljesen le tudta húzni egy hely pontszámát, akkor pedig messzire elkerülték a fizető vendégek.

Ám még a mai napig is elő-előfordul, hogy egy vendég elégedetlenül távozik: most épp egy spanyolországi nyaralás sült el nagyon rosszul, a vendég nem is tartotta magába a véleményét az ott tapasztaltakról és az eset remekül példázza azt, hogy valóban egy étterem vesztét, de akár egy egész országrész megítélését is ronthatja egyetlen ilyen eset, ami súrolja az átverés határát.

Malagában 4,50 Euró egy jegeskávé. Vagy mégsem?

Sokan már önmagában az áron is felhúzták magukat, de ez az összeg ma már nem kiugró egy jegeskávéért. A végösszeg azonban 5 euró lett. Amikor a hölgy megnézte a számlát, akkor viszont kikerekedett a szeme: plusz 50 centet (körülbelül 200 forintot) számláztak ki neki a jégért. Történetét azonnal megosztotta a közösségi médiában és felháborodott kommentek sokaságát generálta a poszt. Mindenki egyetértett vele és az étterem is számtalan negatív kommentet és véleményt zsebelt be. Annyira, hogy egy újságban magyarázatot is adtak a plusz költségre, ezzel próbálták megvédeni magukat:

„Egy professzionális ipari jéggépet használunk, ami több mint 9800 euróba került, és jelentős mennyiségű áramot fogyaszt naponta. Megértjük, hogy ez apróságnak tűnhet, de a mi környezetünkben, ahol mindent a tenger közelébe viszünk a kényelem érdekében, az apró extrák segítenek fedezni a magas üzemeltetési költségeket.” - nyilatkozta az étterem szóvivője.

Hogy jogos-e a felháborodott vásárló panasza, vagy az étterem magyarázata, azt mindenki döntse el maga, de az biztos, hogy a helyzet könnyedén megelőzhető lett volna azzal, h nemes egyszerűséggel 5 euróért adják a jegeskávét, ennyiért is tüntetik fel az étlapon és nem kötik a vevő orrára, hogy fogyasztásával egy méregdrága jéggép törlesztőrészletét is támogatja.

Az biztos, hogy az étterem nagyon pórul járt, több vásárló is bojkottálta, valamint turisták is jelezték, hogy hiába a csábító kinézet és a jó hangulat, ők biztosan nem fognak betérni a a Playa del Cristo strandon található Havana Beach Barba, de sokan már odáig jutottak a felháborodásban, hogy egész Spanyolországot drágának és lehúzósnak titulálták.

Forrás: express.co.uk