promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
4 szóval szédítette a magyarokat az Aldi, több tízmilliós bírságot kaphatnak

4 szóval szédítette a magyarokat az Aldi, több tízmilliós bírságot kaphatnak

Borítókép:  Profimedia/Illusztráció
Élet
Kategória fejléc

Korábban a Lidl is megjárta, nekik 90 millióba fájt.

Magyarországon igen nagy a verseny a vásárlók kegyeiért és nálunk kivételesen sok élelmiszerbolt lánc közül választhatnak az emberek. Ennek megfelelően igazán izgalmas kedvezmények és akciók közül válogathatunk. Pontgyűjtés, plüssfigurák, akciós magazinok, kedvezményes csúcstermékek próbálják bevonzani és aztán visszajáró vevővé tenni a betérő embereket. Mivel tényleg mindegyik hazai szereplő bedobja magát, nehéz közülük választani.

Honnan tudnánk eldönteni, hogy melyik szupermarketet válasszuk?

SPAR

Magyarország legnagyobb szupermarkethálózata, több száz üzlettel, modern vásárlói élménnyel és kimagasló elkötelezettséggel a fenntarthahatóság iránt. Kiemelkedő a magyar termékarány és a társadalmi felelősségvállalás, támogatja a helyi beszállítókat, csökkenti a hulladékot, és energiahatékony megoldásokat alkalmaz. Díjakkal elismert lánc, amely a környezetbarát üzletfejlesztés és az egészségtudatos kínálat terén is élen jár.

A Lidl és az Aldi általában egy lapon vannak említve, talán közöttük a legszorosabb a verseny.

Ezek a diszkontláncok kiváló ár‑érték aránnyal és megbízható saját márkás termékekkel rendelkeznek és Magyarországon kívül is erős piaci jelenléttel bírnak. A Lidl kiterjedt bolthálózatot működtet és gyorsan terjeszkedik, míg az Aldi a kiszámítható minőségben és a kedvező árakban jeleskedik. Mindkettő gyakran a legolcsóbb alternatívák között szerepel a vásárlói vélemények szerint.

Coop / CBA / Reál

Hazai tulajdonú láncok, különösen erősek vidéken és a kistelepüléseken, ahol a helyi elérhetőség és közösségi jelenlét különösen fontos. A Coop és CBA több ezer kisbolttal rendelkezik az országban, a Reál is jelentős hálózattal bír. Ezek a boltok fontos szereplők a magyar piac kiszolgálásában, különösen a helyi termékek elérhetősége és a közösségi igények kielégítése révén.

Penny Market

Német tulajdonú diszkontlánc, mely Magyarországon is mintegy 230-240 üzlettel van jelen, remek ár‑érték arányt kínálva és jelentős magyar termék polcra helyezését biztosítva. Erős fenntarthatósági fókusza van, innovatív megoldásokkal, mint az élelmiszermentő csomagok (Munch), energiahatékony boltfejlesztés és diétás kínálat. Vásárlói visszajelzések szerint olcsón és gyorsan megszerezhető alapélelmiszerekben különösen versenyképes.

Azonban hiába a vásárlók szeretete nem elég a Gazdasági Versenyhivatal félrenézéséhez.

Mielőtt azonban megtudjuk, hogy mi miatt kapott a Lidl büntetést és miért várhat az Aldira is ez a sors, érdemes tisztázni, hogy mi a különbség a szupermarket és a hipermarket között?

A szupermarket kisebb alapterületű (általában 400–2500 m²), főként élelmiszereket és napi fogyasztási cikkeket kínál, míg a hipermarket jóval nagyobb (2500 m² felett), és az élelmiszerek mellett széles választékban kínál műszaki cikkeket, ruházatot, háztartási eszközöket is. A hipermarketek jellemzően városszéli helyeken találhatók és az autóval közlekedő vásárlókat célozzák meg (persze a legtöbb ilyen helyre közösségi közlekedés is jár), míg a szupermarketek általában beljebb helyezkednek el és gyalogosan is könnyen elérhetők.

Bár minden itt felsorolt boltnak remek az árukészlete és a vásárlói visszajelzése, mutatjuk, hogy mégis mi az, ami miatt Magyarországon büntetést kapott a Lidl és büntetést kaphat majd az Aldi is: