promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Egyre több a probléma a Vinteddel, néhány országot bojkottálnának, a felhasználók keményen zúgolódnak

Egyre több a probléma a Vinteddel, néhány országot bojkottálnának, a felhasználók keményen zúgolódnak

Borítókép:  Profimédia/Illusztráció
Élet
Kategória fejléc

Aggódnak a Vinted felhasználói: újfajta csalás terjed, de más problémájuk is van.

Néhány fiatal fejéből pattant ki az a forradalmi ötlet, ami teljesen megváltoztatta az online kereskedelmet jó néhány országban. A Vinted egy felületet kínál azoknak az embereknek, akik szeretnének megszabadulni a felesleges homijaiktól. A kezdetekben ez főleg az országhatáron belül mozgott és ruhákat, cipőket, kiegészítőket lehetett árulni. A marketingre rengeteg figyelmet fordítottak, méghozzá zseniálisan: a közösségi média csatornákon ötletes videókkal promótálták a hamarosan induló oldalt, amely amikor tényleg élesedett, azonnal regisztrációk hadával szembesült. Azóta az oldal sokat bővült: új országok csatlakoztak a Vintedhez és a termékpalettát is kiszélesítették, valamint új cégek csatlakoztak a szállításhoz is.

Korrektség mindenek előtt, felhasználóbarát felület, igazságos ügyfélszolgálat. Ezt mind tudja a Vinted.

Az, hogy online lehet árusítani a termékeket, nem újdonság, ez önmagában nem lett volna elég egy ilyen sikerhez, így kellett bele valami csavar. Ez pedig az, hogyha az ember úgy akarja, akkor gyakorlatilag zéró kommunikációval le lehet bonyolítani egy adásvételt. Az ember rányom a vásárlás gombra, a másik pedig postázza a csomagot. Amennyiben minden rendben van, akkor érdemes visszajelzést írni, ez a kis kedveség nem vesz el sok időt, de segít eldönteni, hogy milyen az elad, vagy éppen a vásárló (mivel őt is lehet értékelni).

Sokan viszont visszaélnek ezzel, mivel tudják: ezen a platformon akár már egy negatív értékelés is elég ahhoz, hogy bizalmatlan legyen a többi felhasználó és így állnak bosszút, ha valami miatt elégedetlenek voltak. Tehát van, amikor a felhasználók direkt egymást szivatják ezzel, de az sem marad következmények nélkül, ha nem adsz fel egy terméket, vagy kihátrálsz egy vásárlásból. Az ügyfélszolgálat igyekszik minden esetben igazságosan eljárni, de sokszor nehéz eldönteni, hogy kinek van igaza és még nehezebb azt bizonyítani.

Rengeteg a probléma a futárszolgálatokkal is.

Elkevert, elkésett, eltűnő csomagok: egy cégre kifejezetten sok panasz érkezik, ez pedig egy új csalást is szült. A felhasználók erre a bizonyos cégre kenve egy, a megvásároltnál jóval olcsóbb, bóvli terméket mutatnak be, ezután pedig visszaigénylik a pénzt az eladótól. Sokan bedőlnek ennek, mivel a valóságban is történt ilyen, de érdemes ezeket megelőzni: alapos csomagolás és mindent, de tényleg minden dokumentálni, hogy egy vitás ügy esetén legyen a kezünkben bizonyíték. Hiszen ilyenkor vissza sem tudjuk kérni a terméket, mivel elvileg az nem érkezett meg a megrendelőhöz. Tehát búcsút lehet inteni a pénznek és a terméknek is.

A csomagszállítás mellett a másik nagy problémát az alkudozás jelenti, amiről nagyon megoszlanak a vélemények: sok a panasz a filléreskedő, akadékoskodó, mérést kérő vásárlókkal, ám a platform erre abszolút helyet biztosít. Amennyiben valaki nem szimpatikus, vagy a kérését nem akarjuk teljesíteni, akkor lehetőség van azt válasz nélkül hagyni, ahogy a beérkező alku ajánlatotak is egy gombnyomással el lehet utasítani. Mindkét félnek elvi kérdés, hogy ne adja fel az elveit: eladóként érthetetlen, hogy miért akar valaki 100 forinttal kevesebbért valamit, vevőként pedig az, hogy miért nem képes egy ilyen potom összeget engedni a hirdető? 

De más probléma is van: a legnagyobb hazai Vinted csoportban, mely a Facebookon szerveződött, visszatérő téma az is, hogy kivel, vagy kikkel lehetetlen üzletelni. A lengyel vásárlókat sokan problémásnak tartják, akik ráadásul a fordítóprogramokkal is nehezebben boldogulnak, de a görögök csatlakozásának sem soka örültek, mivel rendszeresek az eltűnő csomagok, ha ő az eladó, vagy a vásárló. Ha pedig megvették a terméket, akkor azt muszáj feladni, nem lehet válogatni a vevők között. Sokan a csomagolásra is panaszkodnak. Alapvetően a Vinted fő elve az újrahasznosítás, így nem feltétlen baj, ha valaki ennek a szellemében csomagol, ám ebből is sok probléma adódik. Az esztétikai hiányosságokon még túllépnének a vásárlók, de amikor a hanyag csomagolás miatt megsérül az áru, akkor bizony jön a hadakozás és a visszatérítési igény: sokaknak volt már ez tanulópénz.

Összességében még ezekre a panaszokra is napi több ezer elégedett ügyfél jut, mindenesetre a fent említett Facebook csoportban mindennaposak a panaszok. De a TikTok is tele van olyan videókkal, ahol a vevők jelzik egymásnak, hogy nem volt minden oké a kommunikációval:

@benigna.m Ez még mindig aktuális! mi volt a legmeredekebb sztorid eddig vinteden? #vinted #vintedsztorik #secondhand #neked #nekedbe #nekedbelegyen #foryoubanakaromlatni ♬ eredeti hang - B E N I G N A