
Ez volt valójában a civilizáció kezdete, neves antropológus mondta el mi az igazság
Olvass tovább...
Az épület az egész világon hatalmas megrökönyödést váltott ki, a benne lévő lyuk világszinten páratlan.
Kevés annál borzalmasabb dolog van, mintha egy ember elveszíti élete párját, azt az embert, akivel egy egész örökkévalóságot képes lett volna leélni. Időről időre sajnos ez megtörténik: ilyenkor a gyász feldolgozhatatlan és szinte maga alá temeti az embert. Mindenki másképpen próbál megküzdeni ezzel a folyamattal, elfogadni az elfogadhatatlant, feldolgozni a feldolgozhatatlant. A gyász a művészetet is táplálja, számtalan különleges alkotás született már a fájdalomból, az elmúlásból és a veszteség néha olyan dolgokat is létrehozhat, ami emberöltőkön keresztül megdöbbenti az emberiséget.
Olvass tovább...
Léonce Evrard belga márványszobrász a felesége, Louise Flignot halála után különleges emléket állított a nőnek. A brüsszeli Laeken temetőben 1920-ra készült el az a sírkápolna, amelyet Georges de Larabrie tervezett. Az épület hatszögletű alaprajzú, közepén kupolával, elsőre pedig semmi különleges nincs benne: egyszerűen egy gyönyörű mauzóleum. Belsejében egy térdelő nőalak szobra látható, aki a fal felé nyújtja a kezét, ez a mozdulat a veszteség és a vágyakozás kifejezése: nyúl valamiért, amit már sohasem kaphat meg. Evrard ezzel a mauzóleummal nemcsak feleségéről emlékezett meg, hanem saját gyászát is megpróbálta vele enyhíteni.
Olvass tovább...
A mauzóleum egy különleges jelenségnek is otthont ad. Az egyedülálló jelenség sokak szívét összetörte már: minden év június 21-én, a nyári napforduló idején, dél körül, a napfény egy kör alakú nyíláson át bevilágít és egy szív alakú fényfolt jelenik meg a falon, éppen a szobor keze fölött. Ez a fény szíve nevű jelenség körülbelül 15 percig látható és sok látogatót vonz, akik évente egyszer emiatt a fényjelenség miatt látogatnak el a városba. A szerelmesek ilyenkor körbeállják a síremléket és csókot váltanak egymással a hagyomány szerint.
Evrard a művészet segítségével más módon is őrizte felesége emlékét: két portrét is adományozott a Belga Királyi Szépművészeti Múzeumnak. Egyet magáról, egyet Louise-ról, ezeket Jean de la Hoese festette. Emellett a múzeumban található Egide Rombaux márványszobra is, ami szintén Louise-t ábrázolja.
Forrás: ultrafacts