promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Kegyetlenül belegázolt a magyar vendéglátósokba Puskás Peti - erre senki nem számított

Kegyetlenül belegázolt a magyar vendéglátósokba Puskás Peti - erre senki nem számított

Borítókép:  rtl.hu
Celeb & Bulvár
Kategória fejléc

A The Biebers énekese olyat mondott, amin garantáltan kiakadnak a pincérek.

A magyar vendéglátóipar minőségéről folyamatosan vitáznak a szakemberek és a vendégek egyaránt. Van, aki szerint kiváló a szolgáltatás színvonala, mások viszont komoly problémákat látnak. Most egy olyan vélemény látott napvilágot, amely sokakat megdöbbenthet.

Egy friss interjújában az énekes brutális őszinteséggel vallott arról, hogy a tapasztalatai hagynak némi kívánni valót maguk után. Talán az is kijelenthető nyilatkozata után, hogy kevesen merik ennyire nyersen felvállalni véleményüket ebben a kényes témában.

Külföldi tapasztalatok vs. magyar valóság

Puskás Peti, a The Beavers frontembere egy podcastinterjúban őszintén beszélt arról, milyen különbségeket tapasztal a magyar és a külföldi vendéglátás között. Az énekes szavai sokakat elgondolkodtathatnak.

"Kimegyek Olaszországba, ahol nem ismernek meg, és ehhez képest nagyon kedvesek velem a kiszolgálók, a vendéglátók" - mesélte Puskás Peti. "Lehet, hogy utálnak engem, de eljátsszák, hogy egyébként ők azért vannak, hogy én jól érezzem magam egy helyen."

A fájdalmas magyar tapasztalat

Az előadó szerint itthon egészen más a helyzet. "Kicsit szomorúan tapasztalom, hogy nagyon ritka az olyan vendéglátó hely, ahol ezt érzem, hogy egyébként örülnek, hogy ott vagyok, mint vendég" - fogalmazott.

Ez a kijelentés rávilágít egy olyan problémára, amellyel sokan találkozhattak már Magyarországon. A vendéglátásban dolgozók hozzáállása gyakran távolságtartó, sőt, néha kifejezetten barátságtalan lehet.

Mi állhat a probléma hátterében?

Puskás Peti szerint ez mélyebb társadalmi kérdés.

"Ezzel szoktam gondolkodni, hogy ez a mentalitásunkkal van-e valami gond, vagy az iskolában rossz dolgot tanulunk meg ezzel kapcsolatban" - tette fel a kérdést.

Az énekes úgy véli, hogy a probléma gyökerei mélyebben húzódnak, és összefüggésben állhatnak a magyar társadalom általános hozzáállásával a szolgáltatásokhoz.

A megoldás kulcsa

"Mi kell ahhoz, hogy egyszer úgy tekintsünk magunkra, hogy bármilyen munkát csinálok, azt jó kedvvel tegyem, és meg tudjam tanulni ezt a nagyon nehéz mondatot, hogy jó napot, miben segíthetek?" - fogalmazta meg a kérdést Puskás Peti.

Az előadó szerint ez alapvető hozzáállás kérdése.

"Ezt mindezt eljátszom, hogyha utálom is ezt az egész helyzetet, de kedvességgel teszem" - magyarázta.

A külföldi tapasztalatok azt mutatják, hogy máshol természetes az udvarias, segítőkész hozzáállás a vendéglátásban. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a kiszolgálók valóban szeretik a munkájukat, de professzionálisan viselkednek.

Magyarországon azonban gyakran előfordul, hogy a vendégek úgy érzik, mintha terhére lennének a személyzetnek. Ez különösen szembetűnő akkor, amikor valaki külföldről érkezik vissza.

Puskás Peti szerint ez változtatható.

"Remélem, mert végül is talán bennem ezt szeretik, hogy csomó dolgot csinálok, de nem panaszkodom. Szóval úgy, legalább eljátszom, hogy szeretem csinálni" - mondta.

Az énekes példája mutatja, hogy a pozitív hozzáállás megtanulható és alkalmazható bármilyen helyzetben.

Az énekes őszinte vallomása fontos kérdéseket vet fel a magyar vendéglátás állapotáról. Bár a kritika kemény, konstruktív céllal fogalmazódott meg. A változás mindannyiunkon múlik - mind a vendéglátásban dolgozókon, mind a vendégeken.