Megkóstoltuk a legolcsóbb bolti bejglit, ezt kapja a magyar 600 forintért
Olvass tovább...
Végleg elbúcsúzhatunk a kedvenc magyar hangjainktól?
A szinkronpártiak és szinkronellenesek közötti tátongó szakadék a streaming platformok elterjedése óta meglehetősen nagyra nőtt, ám azt azért viszonylag kevesen vitatják, hogy a magyar szinkron minősége a legjobbak között van és egyes orgánumok évtizedek óta meghatározóak a neves hollywoodi színészeknél.
Csakhogy nem véletlenül egye több a feliratos film és egyre kevesebb szólal meg magyarul. Ennek a legfőbb oka, hogy egyszerűen nem fizetnek szívesen a szinkronszínészeknek, és egyszerűbb – valamint olcsóbb – elkészíteni a feliratot hozzá, amiért csak egyetlen embert kell megfizetni.
A Heti Napló youtube-csatornáján most egy régebbi, ám ugyanúgy ma is aktuális, és nem kevésbé megdöbbentő riportot vettek elő, amiből kiderül, hogy egy milliárdos hollywoodi produkció esetében a szinkronszínészeknek hiába van rengeteg munkájuk azzal, hogy minőségi végeredményt produkáljanak, egyáltalán nincsenek megfizetve ezért.
Olvass tovább...
Ha mindez nem lenne elég, a szakmai felkészülésre sincs megfelelő lehetőségük, hiszen a felvételek gyakorlatilag futószalagon készülnek – a stúdió bérlése is komoly összeg ugyanis –, így a hangjukat kölcsönző színészek sokszor előzetesen a karakterét, és a szöveget sem ismerhetik meg, de olyan is előfordul, amikor azt sem tudja, hogy milyen filmről van szó.
Nagy Ervin is megszólalt a Heti Napló kamerái előtt, és egyáltalán nem finomkodott, hiszen úgy vélte, ez gyakorlatilag egy modern rabszolgatartás és a több száz magyar szinkronszínész lényegében évtizedekkel ezelőtti árakon kénytelen elvállalni a feladatokat. Nála akkor telt be a pohár, amikor egy kollégája minimális fizetésemelést szeretett volna kérni, ám nem csupán elutasították ezt, hanem gondolkodás nélkül lecserélték őt egy másik „hangra”.
Olvass tovább...
Kautzky Armand is vállalta véleményét, és mint elmondta, a forgalmazónak mindössze néhány százalékos haszonról kellene lemondania ahhoz, hogy a szinkronszínészek méltó béreket kapjanak, ennek eléréséhez pedig szerinte az is szükséges, hogy hangosabban szólaljanak fel.
Hogy a piac erre miként reagálhat, az már más kérdés, hiszen minden bizonnyal egy hasonló lépést a nézőknek kellene megfizetniük – a mozik és a streaming platformok áremelésére pedig ezt nem számítva is sor került.
A teljes riport itt tekinthető meg: