promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Napok óta húzza az idegeinket a Lidl, most itt a nagy leleplezés

Napok óta húzza az idegeinket a Lidl, most itt a nagy leleplezés

Borítókép:  www.profimedia.hu
Belföldi hírek
Kategória fejléc

Egy rejtélyes doboz, hat város, és egyetlen dátum.

Augusztus másodikán valami különös dolog történik hat magyar városban. A közösségi média izzik, mindenki találgat, de a Lidl hallgat. A kérdés egyre hangosabban visszhangzik: mit rejthet ez a doboz?

A gyanús jelek megszaporodtak: limited edition felirat, titkos térképek, színes teaser videók. Egy divatcikk? Egy cipő? Vagy valami egészen más?

„Ikon születik”

A Lidl kampányáról egyelőre csak annyi biztos, hogy nem a megszokott, filléres hétvégi akciókkal operál. A kampány középpontjában egy sneakerre emlékeztető termék állhat, amely egy cipősdoboz-formájú csomagolásban tűnt fel az előzetes vizuális anyagokon.

A kampány célzottan épít a titokzatosságra, miközben Budapest, Debrecen, Győr, Szeged, Pécs és újra Budapest - két különböző ponton - szerepel a promócióban.

Ez a stratégia nem újdonság a Lidl részéről. Korábban már volt közös kollekciója Heidi Klummal, és a 2020–2021-es logós sneakerük is mémmé vált, mielőtt valódi divatcikk lett volna belőle. Akkoriban a cipők többszörös áron cseréltek gazdát a másodlagos piacon. Most újra hasonló kampányra készülnek, de még nagyobb médiafelhajtással.

A nemzetközi példák is ezt támasztják alá: idén tavasszal az Egyesült Királyságban „Lidl x Lidl” néven debütált egy streetwear kollekció, amely nemcsak a brit popkultúrára reflektált, de jótékonysági célokat is szolgált. A Lidl ezzel bebizonyította: nem csak élelmiszert tud árulni, hanem trendet is tud teremteni.

De vajon tényleg kultikus darab születik augusztus 2-án? 

A kampány virális potenciálja mindenesetre hatalmas. A limitált kínálat, a titokzatosság és a megosztható vizuális elemek (mint a cipősdoboz vagy a térképes drop-infók) remekül működnek az online térben.

A közösségi média-felhasználók által generált tartalmak, vagyis az ún. earned media lehet a kampány igazi ereje.

Ha minden jól megy, a Lidl ezzel a húzással nemcsak egy új terméket dob piacra, hanem újraírja a diszkontkommunikáció játékszabályait is.

A doboz tehát még zárva van. De az biztos: valami készül. Valami, amit nem hagyhatunk figyelmen kívül. Alább pedig egy YouTuber azt is megmutatja, hogyan néz ki egy eredeti Lidl sneaker: