promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Egy magyar kisfiú dala felrobbantotta a TikTokot - a Lidl minden országban reagált

Egy magyar kisfiú dala felrobbantotta a TikTokot - a Lidl minden országban reagált

Borítókép:  www.profimedia.hu Illusztráció
Színes
Kategória fejléc

A döbbenetes sikert mindössze 17 másodperc alatt érte el, az összes Lidl a lábai előtt hever.

 

Elképesztő nézettséget ért el egy magyar kisfiú a TikTok-on, pedig semmi különöset nem csinált, csak követett egy trendet. De az is lehetséges, hogy ezt a trendet már ő maga hozta létre. A felgyorsult social-media világában nehéz nyomon követni ki a trendkövető és ki az, aki maga alkotja a láncolat első szemét. Vajon ez egy tudatos reklám, vagy egy véletlen viralitás?

Egy biztos: egyszerű és zseniális, amit sok márka megirigyelhet.

Ez tényleg csak egy ártatlan videó lenne?

Az egész egy ártatlan pillanatnak indult. Egy kisfiú fogta magát és egy ismert dallamra ráénekelte a Lidl nevét párszor és így született meg a mindössze 17 másodperces videója. A videó első látásra semmi különlegeset nem ígért, de a TikTok algoritmusa és a közönség reakciói pillanatok alatt egészen új szintre emelték a történetet.

A Lidl globális kommentcunamija

Ahogy a klip terjedt, sorra jelentek meg alatta a Lidl különböző országainak hivatalos fiókjai. Németországtól Románián át, az Egyesült Államokig mindenhol reagáltak, ami azonnal új lendületet adott a posztnak. A kérdés már csak az, hogy itt tényleg egy spontán TikTok-sztori született, vagy a Lidl marketingesei éreztek rá zseniálisan az algoritmus működésére. Valószínűleg az első.

Hogyan működik a TikTok algoritmusa?

A TikTok alapvetően egy tesztközönségen futtatja meg az új videókat. A rendszer először néhány száz felhasználó hírfolyamában jeleníti meg a tartalmat és az interakciók alapján dönti el, hogy érdemes-e szélesebb közönséghez eljuttatni.

A siker kulcsa az interakciók száma és minősége. Egy-egy lájk vagy megosztás pontokat jelent az algoritmus számára, de az igazán erős jelzést a kommentek és az újrajátszások adják. Ha egy videó a tesztfázisban eléri a megfelelő szintet, a TikTok elkezdi több ezer, majd több millió ember elé tolni.

Miért jobb egy ilyen videó, mint egy több millió forintos reklámkampány?

A TikTok egyik nagy titka az organikus terjedés. Míg egy hagyományos reklámot sokan átgörgetnek, egy aranyos, hiteles videó képes valódi érzelmeket kiváltani. Ezt a hatást nem lehet pusztán pénzzel megvásárolni.

A Lidl hivatalos profiljainak beszállása a kommentekbe pedig olyan közösségi nyomást generált, ami az algoritmus szemében még vonzóbbá tette a tartalmat. Ez a fajta bevonódás sokkal többet érhet, mint bármilyen fizetett hirdetés.

Miért lett ekkora siker egy kisfiú dala?

A válasz egyszerű: a hitelesség és a spontaneitás mindenkinél jobban működik. Nem kellett hozzá profi stáb, sem hosszas előkészület. Csak egy kreatív ötlet és egy kisgyerek, aki mert önmaga lenni.

Ez az eset is bizonyítja, hogy a TikTok világában bárki képes lehet letarolni az internetet, ha eltalálja a közönség hangulatát és kreativitását.