
Percenként 72 darabot adott el belőle a Lidl, mennyiségi korlátozást vezettek be rá
Olvass tovább...
Ha korábban vettél belőle, akkor gazdag ember vagy.
A Lidl neve világszerte főként az olcsó élelmiszerekről, akciós pizzákról és szezonális grillsütők miatt cseng kedvesen sok vásárló fülének. Aztán jött egy „középső soros” meglepetés, amit senki sem láhatott előre: egy rikító színekben pompázó sportcipő, amely szinte pillanatok alatt kultikus státuszba került.
A Lidl-cipő (divatos modern kifejezéssel: sneaker) eredetileg igen szerény összegbe, mindössze 15 euróba került - de mire egyáltalán bárki felfoghatta volna, mi történik, már egészen felfoghatatlan áron keltek el, több ezer dolláros liciteket generáltak az eBay-en. Egyes példányok 6700 dollárért keltek el, ami szerény 42 000%-os áremelkedést jelentet - lássuk be, erre minden bizonnyal még Soros György is elismerően csettintene. A termék sikeresen fordította ki a világot: az olcsóság emblémája drága gyűjtői darabbá vált, nem kis iróniával a háta mögött.
Olvass tovább...
A Lidl-kollekció 2020-ban debütált először Európa néhány országában - köztük Magyarországon is. Itthon október 5-én került a boltok polcaira, pontosabban a legendás középső sorba, ahol a zoknitól a csiszológépig minden megbújik. A kollekció része volt a cipő mellett póló, zokni és papucs is, de a cipő egyértelműen a slágertermék lett. A dizájn szándékosan „gagyi” volt, harsány Lidl-színekben - ez pedig minden bizonnyal nagyban hozzájárult a termék népszerűségéhez. A cipőt valaki viccből, más komolyan, megint más befektetésként vásárolta meg: a poénnak indult dolog hatalmas üzlet lett.
A Lidl-cipő sikerének titka nem a minőségben vagy a funkcionalitásban keresendő, hanem a szándékos iróniában, a limitált elérhetőségben és a közösségi média villámgyors hatásában. Ha valamire, akkor erre igazán lehet mondani, hogy nem követte a divatot, hanem csinálta. A Lidl bevállalós volt, nem félt önmaga karikatúráját piacra dobni, a vásárlók pedig nem féltek azt hordani (vagy továbbadni busás haszonnal).
Így lett egy filléres tornacipőből divatjelenség és társadalmi tükör: ha valami elég szokatlan, elég ritka és jól fotózható, akkor szinte bármiből gyűjtői darab lehet. Ha esetleg kedvet kaptunk egy Lidl-cipő beszerzéséhez, IDE kattintva megtekinthetjük a jelenlegi kínálatot, de szólunk előre, hogy még az olcsóbb példányokért is mélyen a zsebünkbe kell nyúlni.