
A sztárséf Gordon Ramsay rendkívülit mondott Magyarországról, kifordult önmagából
Olvass tovább...
Nem ezt várta a vállalat a bejelentéstől.
A MÁV-tól többnyire igen határozott véleménye van az azt használó utazóközönségnek - ha őszinték akarunk lenni, akkor kimondhatjuk, hogy az a bizonyos vélemény ritkán hízelgő.
Az állami vasútcég problémáival sokat foglalkozik a sajtó is: kevés a vasutas, sok a késés, sok esetben hagy kívánni valót maga után a vonatok műszaki állapota, állandó a forráshiány, egyszóval tényleg vannak dolgok, amiket lehetne javítani.
Olvass tovább...
Sajnos a vállalatnak olyan a renoméja, hogy az emberek már gyakran akkor is fanyalognak, ha valamilyen jó hírt közölnek
Egy friss bejegyzésből kiderült, hogy Berkenyén, a Nógrád vármegyei kis faluban teljesen megújult a vasútállomás, amely a Magyar Falu Program és a MÁV közös fejlesztéseinek részeként kapott új külsőt és korszerű belsőt - a projekt célja nemcsak a nagy pályaudvarok korszerűsítésének előkészítése, hanem a vidéki közlekedés színvonalának emelése is.
A felújítást nem aprózták el: a beruházás során a felvételi épület tetőszerkezete megújult, kicserélték az ablakokat és ajtókat, a homlokzatot felújították, és visszaállították az eredeti építészeti díszítéseket is. Belül modern várótermet alakítottak ki, mosdókkal és bérelhető helyiségekkel. A 21. század végleg megérkezett Nógrádba is, a várakozást kényelmes bútorok (USB-töltős asztalok, padok, szemetesek) teszik kellemesebbé, míg az utastájékozódást új táblák és piktogramok segítik.
A környezet is megszépült: térköves sétányok, új kültéri bútorok várják az utazókat. A fejlesztés része egy országos törekvésnek, amelynek keretében eddig 13 kistelepülés vasútállomása újult meg, hogy a vidéki utazók is kulturált és kényelmes környezetben várakozhassanak - hátha sikerül vonzóbbá tenni a vonattal utazást.
Olvass tovább...
Azt hihetnénk, hogy egy ilyen beruházás elnyeri az utazóközönség tetszését - de ez nem így lett. Fogalmazzunk úgy, hogy a hozzászólók vegyes érzelmekkel fogadták Berkenye vasútállomásának a felújítását.
Azért voltak (igaz, nem sokan), akik elismerően nyilatkoztak a megújult épületről, dicsérték a látványt és örömüket fejezték ki, hogy legalább egy kis állomás megszépült. Voltak, akik reményüket fejezték ki, hogy az új állapot sokáig megmarad és nem romlik le hamar - szavaikból kiérződött, hogy ők maguk nem annyira bíznak benne, hogy így lesz.
Több volt azonban a kritikus hang: többen kifogásolták, hogy miközben kisebb állomásokat újítanak fel, a nagy forgalmú főbb pályaudvarok. mint a Keleti, Kőbánya-Kispest vagy Rákosrendező, továbbra is elhanyagolt állapotban vannak.
Sokan hiányolták a vasúti pálya korszerűsítését, mivel szerintük a rossz állapotú sínek és a lassú vonatok miatt önmagában a szép állomás nem sokat ér. Elhangzott az is, hogy más vonalakon épp leépítések zajlanak, így kérdéses, mennyire fenntartható a fejlesztés.
Több hozzászóló konkrét hiányosságokat is felsorolt: például nem működnek a konnektorok, hiányzik a szappantartó, vagy éppen a WC-papírt ablakba tették. Felmerült az is, hogy más településeken mikor várható hasonló beruházás, a végére pedig teljesen szétesett minden, jött az általános általános kritika az ország vasúti infrastruktúrájáról, többek szerint elodázhatatlan lenne az egész hálózat átfogó felújítása.
Hát, így akarjon bárki állomásfelújítással az utazóközönség kedvében járni.