![Szoboszlai csődöt mondott, ezt tette a meccs végi bunyó alatt](https://images.promotions.hu/article/128315/1739429681_profimedia-0962938393.jpg?crop=1800,742,0,158&width=386)
Szoboszlai csődöt mondott, ezt tette a meccs végi bunyó alatt
Olvass tovább...
Milliárdokból építik át, a nagyváros főutcájává válik a rakpart.
Egyre több részlet derült ki Szeged rakpartjának átalakítási tervéből, ezzel együtt viszont megsokasodtak az elutasító vélemények is a lakosság részéről, hiszen sokak szerint csak pénzkidobás és a közlekedést is teljesen felforgatja az évtizedekkel ezelőtt megálmodott ötlet.
Mint azt Botka László polgármester a napokban megerősítette, már idén elkezdődik a Huszár Mátyás rakpart átalakítása. A munkálatok érintik a szennyvíz- és áramhálózatot, 2026-ban pedig új parkokat és sétányokat létesítenek a Tisza partján.
Botka szerint a legfőbb cél, hogy egyfajta főutcaként működjön a rakpart, amiről egy látványtervet is közöltek. Az idén nyáron kezdődő beruházás első szakasza a várfaltól a hídig valósul meg, erre 1,3 milliárd forintot különítettek el a város költségvetéséből.
Olvass tovább...
Míg a rakpart zöldítése, az aszfaltterület csökkentése, és a több ezer növény ültetése kedvező fogadtatásra talált, az autósforgalom korlátozása már kevésbé, mint ahogy a parkolók felszámolása is.
A szegediek közül sokan attól tartanak, hogy ezzel a forgalom és a károsanyag kibocsátás a belvárosra koncentrálódik, ez már akkor is észlelhető, amikor a rakpart le van zárva. Az sem mellékes, hogy a rakpart a város egyik fontos útvonala, és inkább a bővítésére lenne szükség az egyre nagyobb forgalom miatt.
Olvass tovább...
A rakpartot áradások idején lezárják, az árvíz pedig jelentős károkat okozhat a területen, ám erről most még nem esett szó a polgármester bejelentésében. Arról már igen, hogy a júliusi-augusztusi időszakban indulhatnak a munkálatok, amikor az egyetemi szünet miatt kisebb a forgalom a városban.
„Ha megjött volna az a 3-4 milliárd forintos uniós pénz, amit a 24 milliárdos TOP-os keretünkből erre szántunk volna, akkor már rég kész lenne”
– fogalmazott a polgármester. Hiába állnak már készen 20 éve a tervek, eddig csupán a partfal és a lépcsők felújítása történt meg 10 évvel ezelőtt, ami szintén több milliárdos projekt volt.
Íme a mostani látványtervek: