Érezhető hatása lesz a csütörtöki szuperholdnak, erre kell felkészülni
Olvass tovább...
Egy közismert átverés áldozata lett az idős asszony, mindent megtett, amit a csalók kértek tőle.
Egy 72 éves helybeli lakos azért tett feljelentést október 14-én a Veszprémi Rendőrkapitányságon, mert pár órával korábban online átverés áldozata lett. Az asszonyt azzal keresték meg, hogy a folyószámláján veszélyben van a pénze, cselekednie kell azonnal.
A hívó egy bank biztonsági alkalmazottjának adta ki magát, és azt a történetet adta elő, hogy a nő számláján gyanús, külföldre irányuló tranzakciót rögzítettek. A segítő szándékot színlelő csaló rávette a sértettet, hogy telepítsen készülékére egy banki programot. A program valójában egy távoli hozzáférést biztosító alkalmazás volt. Miután ez megtörtént, kérte, hogy az asszony lépjen be a netbankjába, és cserélje le a jelszavát.
Olvass tovább...
Az elkövető ezután hozzájutott minden szükséges bizalmas, banki információhoz, és közel 1 millió forintot elutalt a sértett számlájáról. A Veszprémi Rendőrkapitányság csalás bűntett miatt indított eljárást.
Sajnos az eset nem egyedüli, szinte mindennaposnak számít. A rendőrség azt tanácsolja, ha valakit a bankja nevében gyanús tranzakciókra hivatkozva telefonon keresnek fel, minden esetben szakítsa meg a hívást, és ezután személyesen vagy a pénzintézet telefonszámán keresztül visszahívással győződjön meg annak valóságtartalmáról. Fontos az is, hogy soha ne adjuk meg bankkártya- vagy online banki adatainkat telefonon, és ne küldjünk másolatot az okmányainkról.
Olvass tovább...
Egyre elterjedtebb a hamis befektetési lehetőséget kínáló csalástípus, de az is megtörténhet, hogy a ténylegesen, online megvásárolt befektetéseket lopják el a csalók, olvasható a kiberpajzs.hu oldalon. Ezeket gyakran közismert emberek, sportolók, modellek képeivel és ajánlásával visszaélve hirdetik, megbízható, ismert vállalkozás nevéhez nagyon hasonlító cégnévvel, kiemelkedő hozamot, biztonságos befektetési lehetőséget ígérnek vagy kedvező adózási feltételekkel kecsegtetnek.
Az MNB-hez számos olyan panasz is érkezett, mely szerint az ügyfelek jóhiszeműségét vagy hiszékenységét használták ki a csalók, volt, hogy adományt gyűjtöttek, nyereményjátékot hirdettek, de visszaéltek hatóságok, a kormány, az államkincstár, a rendőrség és az MNB nevével, logójával vagy akár telefonszámával is.
Forrás: police.hu