
Hiperolcsó elektromos autó érkezik, a magyarok is meg tudják fizetni, a Ford le akarja vele győzni Kínát
Olvass tovább...
Olyan forradalmi akkumulátorral érkezik, ami eddig csak álom volt, a magyarok is megengedhetik maguknak.
Egy kínai márka most felforgatja a piacot, forradalmi akkumulátorral szerelt villanyautót dob piacra olyan áron, ami után a magyarok is felkapják a fejüket.
Amikor az elektromos autók jövőjéről beszélünk, mindig a szilárdtest akkumulátorok kerülnek szóba, mint a szent grál. Gyorsabb töltés, nagyobb biztonság, jobb hidegteljesítmény - ezek azok az előnyök, amikért az egész autóipar küzd. A probléma csak az, hogy a teljesen szilárdtest akkumulátorok még évekig váratnak magukra és amikor megjelennek, valószínűleg brutálisan drágák lesznek.
Olvass tovább...
De mi van, ha van egy köztes megoldás? Az MG márka most bebizonyította, hogy igen. A kínai SAIC tulajdonában lévő gyártó ugyanis bejelentette: az MG4 Anxin Edition lesz az első tömeggyártású autó, amely félig szilárdtest akkumulátorral érkezik a piacra. És a legdöbbenetesebb az egészben az ár.
A hagyományos lítium-ion akkumulátorok akár 15 százalék folyékony elektrolitot tartalmaznak. Az MG4 új akkumulátorában ez az arány mindössze 5 százalék.
Ez a QingTao Energy által szállított technológia ugyan nem olyan forradalmi, mint a teljesen szilárd megoldás, de már most komoly előnyöket kínál.
A legfontosabb, hogy 13,8 százalékkal jobban őrzi meg a kapacitását -7°C hőmérsékleten, mint egy átlagos LFP akkumulátor. Ez a magyar téli viszonyok között óriási előny. A 70 kWh kapacitású akkucsomag energiasűrűsége 180 Wh/kg, ami ugyan elmarad a prémium NMC cellák 260+ Wh-s értékétől, de egy LFP akkumulátorhoz képest kifejezetten jó.
Olvass tovább...
A jelenlegi MG4 modell Kínában 73 800 és 105 800 yuan között, azaz körülbelül 2,8-4,1 millió forint között mozog.
Ez önmagában is elképesztően olcsó, de a magyar piacon az előző generáció 12-14 millió forint között volt elérhető. Az új, félig szilárdtest akkumulátoros változat várhatóan drágább lesz, de még így is töredéke annak, amit egy hasonló technológiával szerelt német vagy amerikai autóért kérnének.
Chen Chui, az MG vezérigazgatója szerint a cél az, hogy a legújabb akkumulátortechnológiát ne csak a gazdagok számára tegyék elérhetővé. A szeptemberi debütálás után a modell várhatóan hamarosan megjelenik a nemzetközi piacokon is, beleértve Európát.
Az MG4 Anxin Edition megjelenése egy fordulópont lehet az elektromos autók történetében. Eddig a legújabb technológiák mindig a prémium szegmensben jelentek meg először, majd évek múlva szivárogtak le az olcsóbb kategóriákba.
Most azonban egy viszonylag megfizethető autó kapja meg elsőként a jövő akkumulátortechnológiáját. Ez különösen fontos a magyar piacon, ahol az elektromos autók elterjedését még mindig az ár akadályozza.
Ha egy 3-4 millió forintos autóban már elérhető a félig szilárdtest technológia, az azt jelenti, hogy a többi gyártó is kénytelen lesz követni és hamarosan minden árkategóriában jobb akkumulátorok lesznek elérhetők.