
A szegedi BYD gyár alól óriási ősi szerkezet került elő, elképedtek a régészek
Olvass tovább...
A kínai csapás, amire senki sem számított.
Valami mocorog az autóiparban. Egy új szereplő lépett színre Európában - vagy inkább egy régi, aki most egészen más arcát mutatja. Az első tesztvideók és fotók alapján ez az autó nem egyszerűen jól sikerült: hatótávban, technológiában és árban is úgy tűnik, képes megpiszkálni a kategória nagy öregjeit.
A neve egyelőre keveseknek cseng ismerősen, de aki egyszer beül, valószínűleg másképp száll ki. A számok túl szépek ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjuk, a belső pedig messze van attól, amit eddig a “kínai autó” szókapcsolathoz társítottunk. Hogy mindez tényleg forradalom, vagy csak ügyes marketing? Erre hamarosan választ kapunk.
Olvass tovább...
Amikor a Toyota 1997-ben bemutatta a Priust, a világ megismerte a hibrid technológiát. De azt kevesen tudják, hogy a világ legelső, konnektorról is tölthető hibridjét (PHEV) egy kínai cég, a BYD dobta piacra még 2008-ban. Aztán évekre elcsendesedtek és inkább az elektromos autókra koncentráltak. Most azonban visszatértek és egy olyan autóval rázzák fel a piacot, ami komoly fejtörést okozhat a nagy európai márkáknak.
A neve BYD Seal U DM-i és ez nem más, mint egy közepes méretű SUV, ami a kínaiak legújabb, szuperfejlett hibrid technológiájával van felszerelve. A cél egyértelmű: meghódítani Európát egy olyan autóval, ami tágas, kényelmes és ami a legfontosabb, brutálisan jó hatótávval rendelkezik.
De vajon tényleg felveheti a versenyt a nagy nevekkel?
A legdöbbenetesebb adat az autóval kapcsolatban a tisztán elektromos hatótáv. Míg a legtöbb konnektoros hibrid 50-80 kilométert tud megtenni árammal, a BYD Seal U nagyobb akkumulátoros változata akár 125 kilométert is elmegy egyetlen töltéssel! Ez azt jelenti, hogy a legtöbb ember a mindennapi ingázást, bevásárlást, gyerekfuvarozást egyetlen csepp benzin nélkül meg tudja oldani.
Ha pedig hosszabb útra kell menni, akkor sincs para. A 60 literes benzintanknak és a hatékony hibrid rendszernek köszönhetően a kombinált hatótáv meghaladja az 1000 kilométert.
A rendszer a Honda hibridjéhez hasonlóan működik: ha kell, a benzinmotor csak áramot termel a villanymotornak, így a hajtás mindig csendes és finom marad, nincs az a tipikus, felbőgő motorhang, amit a legtöbb hibridnél megszokhattunk.
Olvass tovább...
A BYD nem spórolt a belsőn sem. Az utastér tele van minőségi anyagokkal, a helykínálat pazar, az összeszerelés pedig precíz. A leglátványosabb elem a hatalmas, 15,6 colos központi kijelző, ami egy gombnyomásra képes elfordulni fekvőből álló formátumba. Bár ez inkább egy menő poén, a fedélzeti rendszer gyors, logikus, a képminőség pedig tűéles.
A kényelemről fűthető és szellőztethető első ülések, a hangulatról pedig egy prémium Infinity hifi rendszer gondoskodik. A technológiai arzenált dupla vezeték nélküli telefontöltő, 360 fokos kamera és a szélvédőre vetített, hatalmas kijelző (HUD) teszi teljessé. A BYD egyértelműen megmutatja, hogy a kínai autók már nem a fapados kategóriában játszanak.
A kérdés már csak az, hogy az európai vásárlók készen állnak-e egy kínai márkára, még akkor is, ha az árban és tudásban is veri a konkurenciát. A Seal U DM-i ára 15,5 millió forinttól indul, ami a kategóriájában rendkívül versenyképes ajánlatnak számít.