
Váratlan bejelentést tett a BYD, ez komolyan érintheti a magyarországi akkumulátorgyártást is
Olvass tovább...
Egy újabb kínai márka jelent meg Magyarországon, és rögtön az egyik legütősebb ajánlattal indít.
Az elmúlt hónapokban már-már szokássá vált, hogy hetente bukkannak fel új kínai autómárkák a hazai piacon. Aki próbálja fejben tartani őket, az vagy autórajongó, vagy szimplán megszállott. A BYD, a MG, a Seres vagy a Nio után most új névvel ismerkedhetünk: a Leapmotorral. A név ugyan nem túl menő, sőt, első hallásra inkább tűnik valamilyen okostelefon-brandnek, mint autógyárnak – mégis érdemes megjegyezni. A gyártó két modellel debütált Magyarországon: a T03-mal és a C10-zel. És az egyik valami olyat hozott, amire már sokan vártak idehaza.
A Leapmotor 2015-ben alakult, de csak 2019-ben gördült le az első autójuk a gyártósorról. Azóta viszont szinte rakétaként lőtték ki magukat a kínai piacon, és most már a világ több pontján, így Magyarországon is jelen vannak. 2023-ban a Stellantis is beszállt a cégbe, nem kevesebb mint 1,5 milliárd euróval, ami már önmagában is bizalomgerjesztő. A hazai forgalmazást az Emil Frey csapata vállalta magára, akik már számos más nagy márkát is képviselnek nálunk – szóval nem garázscégről van szó.
És hogy mit hoztak magukkal? Egy városi kisautót, ami olyat tud, amit egyetlen más új elektromos autó sem Magyarországon: elérhető árat.
Olvass tovább...
A Leapmotor T03 első ránézésre olyan, mintha a MINI egy elfeledett unokatestvére lenne. Kicsi, cuki, kissé retrós, mégis modern benyomást kelt. A vezess.hu tesztje szerint belül egyszerű, de praktikus – 10 colos központi kijelző, USB-A csatlakozók, de korrekt ülések és egész pofás anyaghasználat fogad. Nem luxus, de hát nem is annak szánják. A WLTP szerint 265 km-es hatótáv városi használatra bőven elég, és a 7,5 millió forintos indulóár egyértelműen verhetetlen.
Ez az az ár, amihez már-már hozzáképzeljük a csillagokat: „csak most, csak Önnek”, „készlet erejéig”, „kezdő áron”. De nem: ez az az ár, amennyiért tényleg megvehető most Magyarország legolcsóbb elektromos autója, újonnan. És ez nem valami hangzatos „városi kisautó koncepció”, hanem egy valóban gyárilag összeszerelt, négykerekű, vezethető valóság.
Azt, hogy mostantól nem csak a 10+ milliós villanyautókról álmodozhatunk.
A Leapmotor T03 egy reális alternatíva lehet azoknak is, akik egyébként a használt belső égésű motoros kocsik között turkálnak, remélve, hogy beleférnek a keretbe. Mert most beleférhet egy új villanyautó is.
Jelenleg ez a modell nem csak hogy az egyik legolcsóbb új elektromos autó Magyarországon. A Dacia Spring, a BYD Dolphin vagy a Hyundai Inster mind drágább.
Olvass tovább...