promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
A magyar férfiak kedvenc autóját teljesen átformálták, ezt nem fogod elhinni

A magyar férfiak kedvenc autóját teljesen átformálták, ezt nem fogod elhinni

Borítókép:  Profimedia (illusztráció)
Színes
Kategória fejléc
Promotions

Megdöbbentő, és kicsit kellemetlen lesz az új végsebesség, de egy stegosaurust is elhúzhatsz vele.

Számíthattunk rá, hogy előbb, vagy utóbb de hasonlóan a többi nagy gyártó legnépszerűbb pick-upjához, az Isuzu is be fog állni a sorba, és megjelenteti a saját elektromos meghajtású kisteherautóját-nyitott hátú terepjáróját. Az Isuzu D-Max EV egy olyan útra lépett most nagyon óvatosan, amit a Ford F150 Lightning, a GMC Hummer EV, a Chevy Silverado EV és a Tesla Cíbertruck már mind kitapostak számára.

A japán autógyártó még egy tavalyi autószalonon, Bangkokban (Thaiföld) mutatta be a pick-upjának prototípusát, aminek a márka rajongói egyöntetűen örültek. A jelek szerint nem söpörték le a tervet az asztalról, ugyanis most egy nagy-britanniai kiállításon is odagurították az elektromos haszongépjárművüket.

Ez a bemutató azonban már egy világpremier része tulajdonképppen, mert a D-Max EV a következő hónapokban már forgalmazásba is fog kerülni. A gyártás már megkezdődött, éppen Thaiföldon, és az Isuzu szerint az új elektromos járgányuk megfelel azon elvárásoknak, miszerint teljesítményében ne legyen hátrányban a már régóta „hadrendben” lévő dízeles modellekkel szemben.

Az Isuzu D-Max EV impozáns hivatalos mutatókkal fog begurulni a kereskedésekben: 190 lóerős motorral lesz majd vásárolható, amivel tényleg nekivághatunk majd egyszer a magyar pusztaságnak is. Az összkerékhajtásnak köszönhetően elől 58, hátul pedig 132 lóerő teljesítményre lesz képes.

Ezzel a krafttal illetve kasztnival is csak maximálisan 129 kilométer/órás sebességre lesz elég az új pick-up.

Ez még egy elektromos-autóhoz képest is lagymatag, bár tíz másodperc alatt el lehet majd érni vele a 97 kilométer/órás sebességet is. Ezt a viszonylag gyengécske mutatót ellen majd remekül ellensúlyozza, hogy nagyszerű teherbírással lesz ellátva. Egészen pontosan 1010 kilogramm pakkot tehetünk fel a kocsira, ami éppen csak elmarad a dízeles D-Max 1200 kilójától. A vontatásban nincs hátrányban az EV, a testvéréhez hasonlóan 3500 kilogrammig köthetünk utána autót, futót, bálázót, stegosaurust…

És ami a lényeg: Az új fejlesztésű, korábban még sohasem használt hajtásegységeknek köszönhetően az átlagos menetteljesítmény mellett közúton akár 263 kilométert is megtehetünk egyetlen töltéssel. Ez a szám városi terepen való használat alkalmával még a 360 km-t is elérheti.

Jó hír, hogy egy hagyományos, 11 kW-os AC töltővel mindössze 10 óra alatt fel tudjuk tölteni gépszörnyünket, míg az 50 kW-os DC gyorstöltővel a számítások szerint 20-ról 80 százalékos állapotra tudjuk tornáznia az aksit, mindössze egyetlen óra alatt.

Hossza nagyjából 5280 mm. szélessége 1870 mm, magassága pedig 1810 mm, tetősínekkel együtt. A tengelytáv a 3125 mm, míg az első és hátsó nyomtáv 1570 mm. Saját tömege 2350 kg. A 210 mm-es hasmagasságnak és a 600 mm-es gázlómélységnek köszönhetően a D-Max EV megközelítési és elhagyási szöge 30,5, illetve 24,2 fok. Alapfelszereltségként 18 colos könnyűfém keréktárcsák 265/60R18-as gumiabroncsokkal járnak.

Az Isuzu szerint a D-Max EV balkormányos modelljének gyártása már folyamatban van, és az idei év harmadik negyedévében kerül Európába. A magyarországi pontos megjelenésről egyelőre nincs hírünk.

Íme, az elektromos Isuzu: