
Ideje elővenni a nyári gumikat, figyelmeztet a szakértő
Olvass tovább...
Erre muszáj odafigyelni, különben nagy baj történhet, hallgass a gumisra!
Beköszöntött a nagybetűs tavasz, ezt abból is észrevehetjük, hogy megszállták az autósok a gumis műhelyeket és ha nem kapcsoltunk időben, akár heteket is várnunk kell, olyan sokan időzítették mostanra a cserét.
Nem véletlen, hiszen az időjárás elég bolondos volt mostanában, és még másfél héttel ezelőtt is fagyosak voltak a hajnalok, de még nappal is csak néhány fok volt, majd pár napon belül megérkeztek a 20 fok fölötti értékek.
Olvass tovább...
Ökölszabály, hogy állandósult 7 fok fölött már érdemes elgondolkodni a cserén, melegebb időben ugyanis gyorsabban kopik a téli gumi, de nem csak ez az egyetlen, ami miatt érdemes lecserélni, annak ellenére, hogy nem büntetendő nyáron téli abroncsot használni.
Érdemes azonban azzal kalkulálni, hogy többet fogyaszt az autó, erősebb lesz a gördülési zaj, ráadásul a fékút is méterekkel hosszabb lehet. Szóval számos érv szerepel a csere mellett, de jól nézzük meg, hogy milyen állapotú nyárit teszünk fel a téli gumi helyére.
Olvass tovább...
A DOT-szám alapján könnyedén kiszámolhatjuk, hogy hány éves az abroncs, 6-8 év után már célszerű lecserélni akkor is, ha amúgy még nincs elkopva, ugyanis a gumikeverék ekkorra már veszít tapadásából.
Szintén érdemes figyelni a kopásra, a minimum profilmélység 75 centis átmérő alatt 1,6 milliméter, fölötte 3 milliméter, ez alatt már nem szabad halogatni a cserét. De mégis honnan tudjuk pontosan, meddig használhatjuk a gumit? Ha már nagyon kopott, nyilvánvaló jelei vannak, erre szokták mondani „tükörre kopott”, ezt semmiképp ne várjuk meg, a legjobb, ha a kopásjelzőket figyeljük, ezeket a hosszanti mintázatokban találjuk meg, a keresztben elhelyezett gumibordákat nézve egyszerűen meg tudjuk határozni, mennyire kopott a gumi, ha már beleér a minta, egyértelműen csereérett.