Kínos magyarázkodás a Volánbusztól, tízórás utakon sem lehet a vécét használni a járatokon
Olvass tovább...
Ne hagyjuk az utolsó pillanatra, Ausztriában nagy a szigor, nincs apelláta.
Habár itthon, a kellemes időjárást elnézve sokan még úgy vannak vele, hogy ráérnek felrakatni a téli gumit, bizony érdemes már most elgondolkodni rajta, és nem csak akkor, ha ausztriai utat tervezünk.
Hanem egyrészt – és ez a legfontosabb – azért is, mert a reggelek már hidegek, és 7 fokos átlaghőmérséklet alatt már célszerű felrakatni, másrészt pedig az ingázók komoly bírságot úszhatnak meg a használatával.
Olvass tovább...
Ausztriában ugyanis november 1-től már kötelező a téli gumi, és akinél az ellenőrzés során kiderül, hogy még nyárival közlekedik, a minimum 50 eurós büntetést kap a rendőrtől, de ha nyári gumival okoznak balesetet, ez az összeg jóval magasabb, akár 5000 euró is lehet - írja a Hitelfórum.
A szomszédos országban 2008-tól kötelező a téli gumi használata november 1-től egészen április 15-ig. A négy évszakos abroncsok használata is elfogadott, azonban a mintázat mélységére is figyelni kell, a kopott gumik szintén büntetést érnek. Személyautóknál 4 milliméteres, 3,5 tonna felett 5 milliméter alá csökkenő bordázottságnál kaphatnak csekket a sofőrök.
Érdemes megjegyezni a környező országok szabályait, Szerbiában szintén november 1-től kötelező a téli gumi, míg Szlovéniában és Horvátországban november 15-től. A horvátoknál egyébként a tompított fényszóró is kötelező a téli időszámítás ideje alatt. Romániában havas és jeges úton kötelező a téli gumi, a szlovákoknál szintén ez a szabály él. Az abroncson „M+S”, „M&S”, „M.S”, „MS”, „Winter”, „Winter Use” felirat, illetve „Hópihe” és „Háromágú hegycsúcs” ábrák jelölik a téli gumikat.
Olvass tovább...
Nem véletlenül ajánlják a téli gumi használatát, ami bár nem kötelező Magyarországon, egyrészt biztonságosabb is, másrészt üzemanyagfogyasztás szempontjából is sokkal jobban járunk vele.
„A téli gumik futófelületén a mintablokkokat lamellák tagolják, melyek fokozzák a tapadást és húzó erőt a nedves vagy havas utakon. A nyári abroncsok mintázata nem tagolt és nem rendelkeznek lamellával, ezért veszélyes a nyári abroncsok télen való használta. Amennyiben nem kíván vesződni a szezonális gumi szett cserével, használjon inkább négyévszakos abroncsokat”
– írják a gumi.hu-n.
„Jól ismert tény, hogy a guminyomás szignifikánsan befolyásolja az üzemanyag felhasználást. Azonban kevésbé közismert, hogy az évszaknak megfelelő gumi alkalmazása is segíthet a spórolásban”
– tették hozzá.