promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Átok lett a használt Mercedes, milliókba került a javítás, a motort is ki kellett venni belőle

Átok lett a használt Mercedes, milliókba került a javítás, a motort is ki kellett venni belőle

Borítókép:  Profimedia / illusztráció
Autó & Motor
Kategória fejléc
Promotions

Borzalmasan zsebbenyúlós volt a javítás, a szerelő azt is elmondta, mi volt ennek az oka.

Egy használt autó vásárlása rendkívül rizikós, ezt érdemes mindenkinek a fejébe vésnie, aki ilyesmin töri a fejét. Rengeteg kérdőjellel szembesülünk, amire nem mindig tudhatjuk a választ, ilyen a használati mód, sok esetben a szervizháttér, vagy éppen a futásteljesítmény. Nagy az esély arra, hogy valaki beleválaszt, a körültekintés ellenére is, és könnyen anyagi csőbe taszíthatja leendő gazdáját egy autó.

Még inkább érdemes résen lenni, ha egy prémium modellről van szó, valószínűleg a legtöbben ismerik a mondást, miszerint ha van pénz majomra, legyen banánra is – nem véletlenül terjedt el, hiszen egy korábban drága autónak a fenntartási költségei a jövőben is hasonlóan drágák lesznek, így az alkatrészek is nagyon komoly pénzekbe kerülhetnek. Ebben az esetben is hasonló dolog történt, egy 6 millió forintos Mercedesszel.

Milliókba került a javítás

Alanyunk egy A180 CDI, amely kötelező karbantartásra érkezett a szervizbe. Ami sajnos nem állt meg egy olajcserénél. A bonyodalmak ott kezdődtek, hogy a vezérlés cseréjéhez ki kellett kapni a motort, mivel csak így lehet hozzáférni, ez már önmagában nagy bontással és még több költséggel jár. És a java még csak ezt követően jön.

Csak az előbbi 5-6 órás folyamat, majd jöhet a motor lecsupaszítása, ami ennél is több időt vesz igénybe, így a kétmilliós összegnek nagyjából az egyharmadát a munkadíj fogja kitenni, de azért vannak még itt egyéb finomságok, mint például a turbó hibája, amit nem lehet csak úgy egyszerűen cserélni, hiszen konkrétan nem kapható újonnan.

További kopók, mint a gyertyák, ékszíj, vagy tömítések is súlyos pénzbe kerülnek, mint ahogy az olaj, olajszűrőház, vízpumpa sem olcsó mulatság, pláne ha a minőségre törekszünk. Ezek megvásárlása, beszerelése nem hogy órákat, de munkanapokat vesz igénybe, így jön ki a kétmillió forintos végösszeg, és ennyi pénzért újabb 200 ezer kilométert nyerhet a tulaj – ennek alapján a videóban szereplő autóban is nagyjából annyi lehet.

Hogy ez megéri-e? Mindenki döntse el maga, mindenesetre erősen ajánlott vásárlás előtt tájékozódni arról, hogy milyen fenntartási és javítási költségei vannak egy prémiumnak mondott autónak.