promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Autót akart vásárolni fél millió forintért, meglepődött a kínálaton: végül egy igen különleges darabhoz jutott hozzá - 1. rész

Autót akart vásárolni fél millió forintért, meglepődött a kínálaton: végül egy igen különleges darabhoz jutott hozzá - 1. rész

Borítókép:  Profimédia/Illusztráció
Autó & Motor
Kategória fejléc

Először is arra kell választ találnunk, mégis mire akarjuk használni, milyen gyakran, mekkora távokra, és mit akarunk vele magunkkal vinni.

Ebben a cikkben nem a szóba jöhető típusokat taglalom, hiszen mint fentebb írtam, a kínálat hatalmas, így inkább egy személyes procedúrámat osztanám meg, mégis milyen tapasztalatokkal lettem gazdagabb e téren 2024 őszén.

500 ezerből szerettem volna kijönni, ehhez jön még a felújítás költsége.

Rögtön az elején leszögezném, hogy nem vagyok kezdő az autóvásárásban; ez a 3. Alkalom, hogy erre adom a fejem, de ugyanakkor én sem veszek észre egyből mindent, hiába dolgozom műszaki vonalon.
Tehát a szituáció: a pici cuki japán matchboxomba belejöttek hátulról, természetesen GTK (gazdasági totálkár, de megcsináltatom). Ez azonban idő, így következett a kocsivásárlás.

Mindenképpen szükségem van tehát egy kocsira, ami papírozással együtt kijön 5 kilóból és nem rozsdás(!) erre jönnek a további személyes igényeim: 

-legyen valami nagyobb: kényelmesen beférjen a bicikli (kisautóm már van)
-legyen tetősín: létra, síléc, kanapé, tetősátor kempingezéshez - tehát hasznos
-ne olyan vékony anyagú legyen mint a kiskocsim (0,7mm vastag lemezből ponthegesztve, ezáltal lehetetlen helyeken ázik)
-legalább 1.2 tonna (hogy alkalmas legyen vonóhoroggal egy kis autó szállítására tréleren)
-városban se legyen túl szomjas (max.10l/100km)
-ne kelljen érte irányonként több, mint 2 órát vonatozni érte Budapestről (Debrecen még talán belefér)

Eleinte úgy gondoltam, könnyebb dolgom lesz, ha nem kattanok rá egy típusra, hanem ami szembe jön jó állapotban és az igényeimnek többnyire megfelel, azzal megbarátkoznék.

Ezen elvek mentén először egy Fiat multiplát akartam személyesen megvizsgálni, ám miután életem szerelme azt nyilatkozta róla, hogy ő márpedig bele nem ül, ráadásul azt is láttam, hogy jobb állapotú autó ennyiért nem jön csak úgy szembe, kénytelen voltam feladni ezt a típusfüggetlen hozzáállást.
Nézegettem opelt, mert szerettem az F Astrát, de az újabbak közül már alig találni olyan benzinest ami nem “ecotec”, azok pedig huszonévesen már olajjal isszák a benzint többnyire, szóval “félek” tőle (kommentben lehet szidni, hogy h*lye vagyok és igenis jó az ecotec csak karban kell tartani - nos a legtöbb esetben ezt nem kapták meg a sokadik tulajnál).

Néztem kockább volvo-kat: a kínálat gyér, ami jobbnak tűnik az drága, tehát az inkább nem ilyen árkategória. Végül a mitsubishi space star (1998-2005)-ok felhozatala tűnt olyannak, amivel érdemes lehet foglalkozni. Az internetes böngészés után elkezdtem telefonálni az autókereskedőknek.

Első nap, első hívás:

Jó reggelt, az ön által hirdetett space star érdekelne…
Megvan, friss vizsga, mindene működik, de rozsdásak a küszöbök végei és a hátsó kerékjárat, úgyhogy engedek is az árából. - mondta a kereskedő telefonba(!)
Köszönöm, akkor nem ezt keresem.

Második hívás:

Üdv, a space star érdekelne, elsősorban a rajta található rozsda mennyiségéről mit tud mondani?
Hát, megmondom az őszintét, nem néztem, de kívülről szép.
Rendben, meg tudnám nézni holnap?
Persze, nyitva vagyunk 10-től 5-ig

Ebben a videóban megnézhetitek a szóban forgó Mitsubishi Space Start:

Író: Szegedi Gyula