
Titkos kétszintes pincerendszert nyitottak fel a Keleti Pályaudvarnál, de egy egész szoba is rejtve volt eddig az emberek fürkésző tekintete elől
Olvass tovább...
31 méter magasan könnyen megremeghet a látogató lába.
Az ország legfontosabb pályaudvarának nagyobb része van elzárva az utazóközönség elől, mint amennyit jelenleg használunk. Számos rejtett épületrész található benne, ami persze nem is meglepő, lévén egy közel 17.000 négyzetméteres komplexumról beszélünk, ami alatt metró és pincerendszer is húzódik. De nem csak a föld alatt és a földszinten érdekes a Keleti Pályaudvar, ami már több mint 140 éve, 1884 óta várja az utasokat.
A tetejéről ugyanis páratlan kilátás nyílik Budapestre, ám hacsak nem vezetett túráról van szó, természetesen senkinek nem ajánljuk, hogy felmásszon oda, hiszen ez nem csupán tilos, de meglehetősen veszélyes is!
A 31 méteres magasságba ódon falépcsők vezetnek fel, melyek első ránézésre nem tűnnek túl biztonságosnak, valójában meglepően jó állapotban vannak, mint ahogy a tető is, ugyanakkor az épület egyes részei már régóta felújításra szorulnak.
A lentebbi részekben elhagyott szolgálati lakások is vannak, melyek már régóta nincsenek használatban, pedig valószínűleg egy ilyen lokációjú ingatlan százmilliókat érhetne, és számos dologra hasznosítható lenne, rejtély, hogy miért nem veszik hasznát.
Mint ahogy arról már írtunk is, a pincerendszer tele van mindenféle lommal, hatalmas vasajtókkal, melyek a legkülönbözőbb helyekre vezetnek. Raktárak, lerakatok is vannak odalenn, elvétve pedig ki is vannak világítva ezek, de ide sem érdemes engedély nélkül belógni, hiszen ezzel akár törvényt is sérthetnek a felfedezők.
Olvass tovább...
A budapesti fejpályaudvar állapota régóta firtatott téma, ami azt illeti, a teljes restaurálásra tízmilliárdokat kellene fordítani. Csak az utascentrum 1,9 milliárdba került, és két évig zajlottak a munkálatok.
Jelenleg azonban ezeknél is fontosabb, hogy a műszaki állapota megfelelő legyen a Keletinek, hiszen tavaly több kisiklás is történt. Hogy a további baleseteket elkerüljék, elindították a Keleti-programot, melynek során a teljes váltókörzetet felújítják. Hogy ne zavarják a nappali utasforgalmat, ezért a munkálatok éjszaka zajlanak.
Olvass tovább...