2024 a világ egyik legrosszabb éve lehet? Durva jövendölés miatt retteg az ország
Olvass tovább...
A jövő reklámjai már az ajtónkon kopogtatnak, félelmetes kilátások.
Az utópia, mint téma mindig is a legnépszerűbb filmes témák közé tartozik. Bár a jövő menthetetlenül közeledik, mégis annyira megfoghatatlan kifejezés, ami folyamatos gondolkodásra késztet minket. Mi is a jövő? Jövő a holnap, az egy hét múlva, a tíz év múlva, de az egy millió év múlva is. Soha nem látott technológiai és ipari fejlődésen megy át a mostani kor embere, vannak olyan szakmák és témák, amelyekben a ma megszerzett tudás holnap már elavultnak számít.
Olvass tovább...
Gondoljunk csak a Black Mirror című sorozatra, vagy a Szárnyas Fejvadász 2049-re, esetleg a Ready Player One-ra, melyek már dátumügyileg sem esnek tőlünk annyira távol és csöppet sem bíztató képet festenek arról, hogy milyen is lesz akkoriban a valóságérzékelésünk. Nem nehéz kitalálni, hogy miért éri meg virtuális valóságot kialakítani: már az egyszerűnek mondható számítógépes játékokban is hihetetlen pénz van, fogyasztói, szponzor és verseny, vagy stream esetén nézői oldalon is. Segítenek kiszakadni a valóságból, olyanok lehetünk ezekben a képzelt birodalmakban, amilyenek csak akarunk, megbélyegzés nélkül.
Ázsia (főleg Kína és Japán) néhány városában sétálva főképp európai szemmel nézve már rég megtörtént ez a fajta futurisztikus robbanás: a mi szemünknek zavaró reklámok villognak, minden színes, fényes, hangos és az embernek ot sétálva van egy olyan érzése, hogy minden eladó, minden megvehető. Hét éppen ez lenne a célja a gyártóknak.
Olvass tovább...
Nem lehet megjósolni, hogy meddig létezik még televízió, Youtube, Netflix, rádió, vagy bármi olyan platform, ami ma még természetesnek számít, könnyen lehet azonban, hogy rövid idő után elavult lesz. Ezután pedig a reklámoknak új felületet kell keresni.
Egy ilyen lehetséges vízióról készített alkotást egy művész, aki azt szeretné bemutatni, hogy milyenek is lesznek a jövő városának épületei. A plakátok eltűnnek, helyette a mai legmodernebb filmes trükköket idéző alakok sóznak majd ránk mindenfélét. Bár a reklám nagyon látványos, mégis van benne valami ijesztő: például az, hogy a kommentelők több mint a fele elhitte, hogy ez már a valóság és szemrebbenés nélkül tippelgette, hogy melyik városban látható a jelenet,