
Így hívják Lengyelország rendkívüli magyar városát, döbbenetes neve van
Olvass tovább...


Volt munkaadója remélhetőleg megtanulta a leckét.
Az online megbeszélések korában egyetlen kattintás is sorsdöntő lehet. Egy amerikai férfi, aki Redditen u/GrimHedgehog néven osztotta meg történetét, arról számolt be, hogyan derült ki véletlenül, mit gondol róla a főnöke - egyetlen elfelejtett némítás miatt.
A hétfő reggeli Zoom-meeting közben a menedzser odafordult egy kollégájához az irodájában és azt mondta neki:
„Jim jól dolgozik, de őszintén? Könnyen pótolható. Ha fizetésemelést kér, találunk valakit, aki kevesebbért is megcsinálja.”
A mikrofon be volt kapcsolva, így az egész csapat hallotta. Néhány másodperces dermedt csend után a főnök arca elsápadt, elnézést kért "technikai hiba" miatt, de amit kimondott, már nem lehetett visszavonni.

Olvass tovább...
A dolgozó két éve dolgozott a cégnél: sosem késett, mindig túlteljesített, segített másoknak és egyetlen határidőt sem mulasztott el, a "könnyen pótolható" megjegyzés így különösen fájó volt.
"Két évemet adtam nekik és ez az, amit kapok cserébe?”
- írta a bejegyzésben. A történet gyorsan terjedt, több mint húszezer reakciót kapott és számos más dolgozó osztotta meg hasonló tapasztalatait.
A kommentelők szerint sok vezető hajlamos lebecsülni beosztottait - sőt, egy 2025-ös Harvard Business School-tanulmány szerint néhány menedzser tudatosan gátolja a tehetséges munkatársakat, mert veszélyt érez saját pozíciójára.

Olvass tovább...
Jim nem konfrontálódott - helyette cselekedett.
"Úgy döntöttem, ha szerintük ennyire pótolható vagyok, megkönnyítem a dolgukat”
- írta. Pár héten belül talált új munkahelyet, majd felmondott. A távozása után a cég hirtelen rájött, hogy annyira azért mégsem könnyű őt helyettesíteni: a projektek csúsztak, az ügyfelek egyre többet elégedetlenkedtek.
A történet tanulságát talán egy kommentelő foglalta össze a legjobban: minden vállalat annyit ér, amennyit az emberei és néha csak akkor derül ki, ki volt igazán értékes, amikor már túl késő.
Egy HR-es videója arról, hogy kell jól felmondani a munkahelyen:
forrás: scoop