.jpg?crop=false&width=386)
Mindenki megőrül a Netflix új krimi-thrilleréért, nem hagy időt levegőt venni
Olvass tovább...
Nincs idő fellélegezni, ez a történet végig bizonytalanságban tart, és egyre mélyebbre húz a feszültség hálójába.
A hatvanas évek végének fülledt légkörébe vezet vissza Drew Goddard második nagyjátékfilmje, a "Húzós éjszaka az El Royale-ban". A rendező, aki korábban “A ház az erdő mélyén” című filmjével hívta fel magára a figyelmet, ezúttal egy különös hangulatú krimit alkotott, amely izgalmas, néhol túlzsúfolt cselekményszálával ejti rabul a nézőket.
A történet egyetlen helyszínen, a határvonalon álló El Royale hotelben bontakozik ki, amelynek falai között hat idegen sorsa fonódik össze egy hosszú és veszélyekkel teli éjszaka során.
Az El Royale hotel különlegessége, hogy egyszerre áll Kalifornia és Nevada területén. A film szimbolikus eleme a hotel földrajzi kettősségében is mutatkozik: Kalifornia oldalán napfény és likőrök tárháza várja a vendégeket, míg Nevada felől a remény és az új lehetőségek ígérete csalogatja a lakosokat.
Az El Royale vendégei mind különös alakok: a megviselt pap (Jeff Bridges), a harsány üzletkötő (Jon Hamm), a titokzatos hippilány (Dakota Johnson) és a rendkívüli hanggal megáldott énekesnő (Cynthia Erivo).
A társasághoz csatlakozik a bizonytalan, mégis sok mindent tudó recepciós (Lewis Pullman), valamint maga a hotel is, amely saját titkokat rejt.
Olvass tovább...
A gyanakvással teli légkörben mindenki igyekszik kiismerni a másikat, mígnem apránként napvilágra kerülnek a szereplők valódi szándékai és az eddig eltitkolt múlt.
A film erőssége a hangulatban rejlik: Goddard a paranoia, a bizalmatlanság és a rejtett szándékok világát állítja középpontba.
A színes karakterek közötti dinamikát flashbackek és perspektívaváltások tarkítják, Tarantino-stílusú fordulatokkal és időbeli ugrásokkal.
A Húzós éjszaka az El Royale-ban azonban két és fél órás játék idejével néha elnyújtottnak hat. A vietnámi háborúra, a Manson családra és az FBI akcióira tett kitérők sokszor inkább elterelik a figyelmet a központi szálról, mintsem erősítik a feszültséget keltő jeleneteket.
A végjátékban Chris Hemsworth karizmatikus, de baljós alakban lép színre, aki egyértelműen a kor hírhedt szektavezéreire emlékeztet. Bár jelenléte erőteljes, túl későn érkezik ahhoz, hogy valóban kibontakozzon.
Jeff Bridges szilárd jelenléte stabilitást ad a történetnek, Cynthia Erivo előadása pedig friss energiával tölti fel a filmet. Jon Hamm harsány karaktere és Dakota Johnson titokzatos alakítása színt visznek a cselekménybe, ám a sok szál között olykor elveszik a valódi fókusz.
Olvass tovább...
A film vizuális világa azonnal magára vonja a figyelmet. Az El Royale retró enteriőrje, a színes neonfények és a kétségbeesett vendégek alakja együtt teremtik meg azt a feszültséggel teli légkört, amelyben minden részletnek jelentősége van.
A hatvanas évek politikai paranoiáját idéző díszletek zökkenőmentesen találkoznak a modern noir krimik komor hangulatával, így a hotel több mint puszta háttér: szinte önálló szereplőként uralja a történetet.
A Húzós éjszaka az El Royale-ban sajátos hangulatú krimi, amely izgalmas alaphelyzettel indul, ám a végére nem minden szálat sikerül maradéktalanul kibontania.
A film egyik legizgalmasabb vonása, hogy minden szereplő rejteget valamit, és a hotel falai között még a legapróbb mozzanatnak is súlya van.
A produkció ugyan néha túl hosszúra nyúlik és mellékszálakba gabalyodik, de aki kedveli a lassan kibontakozó, színészi játékra építő krimiket, annak emlékezetes élményt nyújthat.
Ebben a videóban látható a “Húzós éjszaka az El Royale-ban” című film előzetese:
Olvass tovább...
Forrás: The Guardian #1 és The Guardian #2