
Titkos sínpárt találtak Budapest közepén, nem jár rajta vonat, rendkívüli ahova vezet
Olvass tovább...
Leesel a székről, ha ezt megtudod!
Egységes arculat, ikonikus színek és meglepő történetek a magyar vasút járműveinek külsejéről – kiderült, miért épp ilyenek a MÁV vonatai és milyen logika áll a színválasztás mögött.
Sokan nem gondolnák, hogy ennek mekkora jelentősége van stratégiai szempontból, pedig bizony több országban egységesen követnek szabályokat, amelyek a tömegközlekedésben vagy a vonatozásban akár életmentőek is lehetnek.
Olvass tovább...
A hetvenes évek közepéig a MÁV járművei igazi színkavalkádban pompáztak: a gyárak, leginkább a Ganz-Mávag, szinte saját elképzeléseik szerint színezték a mozdonyokat és kocsikat. Vérnarancs dízelek, azúrkék villamos mozdonyok és szürke árnyalatú személykocsik uralták a vasúti pályákat. A kilencvenes évek új korszakot hoztak, amikor az új típusok egészen más arculati irányt képviseltek.
A kétezres évek közepére a helyzet még inkább felbolydult. A Desirok piros festése annyira elnyerte az utasok tetszését, hogy sokan a „piros vonatot” azonnal a modern, kényelmes jármű fogalmával azonosították. 2016-ra azonban a MÁV-START járműflottájában 16 (!) különféle színterv létezett párhuzamosan, ami komoly arculati káoszt okozott.
A vasúttársaság vezetése ekkor döntött úgy, hogy letesz az asztalra egy új, egységes arculati koncepciót, amely nemcsak a járművek külsejét, hanem az utasok tájékozódását és a márkaépítést is segíti. A koncepció alapja a kényelmi szintek szerinti megkülönböztetés volt.
A minőségi távolsági szegmensbe tartozó InterCity, EuroCity és EuroNight vonatok ajtói lagúnakék színt kaptak, ezzel is jelezve a prémium szolgáltatást.
Az alap elővárosi és távolsági szegmens járművei közlekedési sárga ajtókkal közlekednek, hogy az utas messziről azonnal felismerhesse, milyen szolgáltatási szintet képvisel az adott vonat. Az újonnan beszerzett Flirt motorvonatok, a Traxx és Taurus mozdonyok, valamint az IC+ kocsik mind ezt a modern arculatot viselik.
Olvass tovább...
A jövőben pedig a bérelt mozdonyok és a tervezett Henschel dízelmozdonyok is a modern festést kapják majd a MÁV ígérete szerint. Az alábbi videóból pedig az is kiderül, hogyan zajlik a mozdonyok alapvizsgálata: