
Először kóstolt magyar lángost egy olasz férfi, amit utána mondott, az döbbenet
Olvass tovább...
A sínpárnak sokkal komolyabb történelme van, mint amire jelenlegi állapotából gondolnánk.
Magyarország fővárosa, budapest roppant érdekes történelemmel rendelkezik, még úgy is, hogy tulajdonképpen Budapestként nem túl régóta létezik: 1873-ban jött létre ezen a néven Buda, Pest és Óbuda egyesítésével.
Ebben az időszakban épültek a leghíresebb épületei is, ekkor nőtte ki magát világvárossá és lett Magyarország messze legnépesebb települése, így nem meglepő, hogy gazdag történelemmel rendelkezik.
Olvass tovább...
A városban járva mindenhol felbukkannak a múlt nyomai, legyenek azok akár építészeti, kultúrtörténeti vagy közlekedési emlékek - az ez iránt érdeklődőknek igazi urbex-paradicsom.
Egy fővárosi YouTube-videókat készítő közlekedésrajongó, Kuhár Bence nemrégiben érdekes videót osztott meg az oldalán: a 37-es villamos hídjánál, ahol a vonal kereszeti a Kőbánya-Kispest és a Nyugati pályaudvar között menő 100-as vasúti vonalat, a földön látszik egy betemetett sínpár, ami komoly történelemi idők tanúja.
Az azóta már eltűnt snen járt egykor a 29-es villamos - nem az, amit 1909-ben indítottak, hanem amit a közlekedési trsaságok összevonása után 1925-ben indult újra, kfiejezetten azért, hogy a lóversenypályára szállítsa az érdeklődő közönséget, amire akkoriban igen komoly igény volt.
Olvass tovább...
A villamosjárat 1996-ban szűnt meg és akkor már csak megrendelésre járt (!), de mivel nem volt megrendelés, az utolsó ott megrendezett BNV után megszüntették. Ezután a történet igazi kelet-európai fordulatot vett - a 2000-es évek elején ellopták a felsővezetéket, a helyreállítás pedig azóta sem történt meg.
A járat egykor nagyon jelentős volt, a videóban vannak archív felvételek az egykori végállomásról, mára azonban csak a betemetett sín és a nem ellopott villamosjelző maradt meg belőle.
Kuhár Bence videója, amiből több érdekesség is kiderül a környékről: