
Kádár János utolsó beszéde az egész parlamentet sokkolta, a titkárnők zokogásban törtek ki, az ülést berekesztették
Olvass tovább...
A pártfőtitkárnak valószínűleg nem kellett éveket várnia rá.
A 20. század viharos történelme sajnos hazánkat sem kímélte, bőven zajlottak az események a Kárpát-medencében is. 1900-ban még Osztrák-Magyar Monarchiaként és királyságként kezdtük, aztán jött az első világháború, a trianoni békeszerződés, a Tanácsköztársaság, a Horthy-féle ellenforradalom, ezután a kormányzóság, a második világháború, majd a szovjet megszállás - felsorolni sem egyszerű, és még nem is tartunk a rendszerváltásnál.
Olvass tovább...
45 év kommunista diktatúrája igen mély nyomot hagyott az országon, a magyarországi szocializmus pedig két részre osztható: az 1956-os forradalom Rákosiék vezetésével egy teljesen elvadult, bestiális formája, majd utána Kádár János vezetésével az úgynevezett "gulyáskommunizmus", ami Rákosiék taktikájával szemben inkább lassú méregként igyekezett totális szellemi és gazdasági nyomorba dönteni az országot.
Bár a kommunisták egyenlőséget hirdettek, ez leginkább csak lent jött létre - kétségkívül volt egyfajta létbiztonság (noha az életszínvonal soha nem közelítette meg a nyugati országokét), de alkoholizmus, kilátástalanság és világrekord öngyilkossági mutatók is, miközben a kommunista pártelit az ország lakosságához képest fényűző életmódot folytatott.
Olvass tovább...
Az '56 utáni időszak Kádár János pártfőtitkár nevével jellemezhető leginkább, Kádár-korszakként is szoktak rá hivatkozni. Bár Kádárról az a legenda élt, hogy szerény, egyszerű vezető, a II. kerületi villájában található Rippl-Rónai festmények azért nem egészen erről tanúskodnak - és természetesen nem Trabanttal vagy Zaporozseccel szelte az utakat sem.
A hobbijai sem éppen kispolgáriak voltak, rendszeresen részt vett vadászatokon is, amihez természetesen járgány is dukált, ami szintén nem a szocialista autóipar valamelyik remeke volt, hanem egy svéd modell, egy ma már meglehetősen mókásnak ható Volvo - a skandináv dizájn egy kicsit egyébként emlékeztet az itthon egykor gyakran rendőrségi autóként használt Lada Niva terepjáróra is.
Az autóról készült képet IDE kattintva lehet megtekinteni.
Élet a Kádár-korszakban: