Világhírű lett egy 1300 fős magyar falu, ország-világ ájul a keleti kényelmen
Olvass tovább...
Egészen brutális történet a közüzemi számlákról.
Egy San Diegóban élő nő döbbenetes felismerésre jutott: évekig nem csak a saját, hanem az egész lakóépület közüzemi számláit ő állta – méghozzá teljesen tudtán kívül. Brooke Patterson, aki a TikTokon @vapestar69 néven ismert, egy vírusvideóban osztotta meg történetét, amely gyorsan terjedni kezdett, és sokak figyelmét felkeltette. Az eset megmutatja, mennyire fontos alaposan ellenőrizni a számlákat, különösen, ha valami szokatlant tapasztalunk.
Brooke hosszú hónapokig fizetett megdöbbentően magas számlákat, amelyek egy két hálószobás lakáshoz képest szokatlanul magasak voltak. Havi 400 dollár körüli összegeket kapott, különösen télen, de azt hitte, ez csak a San Diego-i drága élet velejárója. „Csak azt gondoltam, ilyen drága manapság az élet,” mesélte Brooke. A szolgáltatóhoz is fordult a szokatlan összeg miatt, de csak annyit mondtak, hogy „ilyen magasak a költségek.” Ezzel Brooke egy ideig be is érte, és nem kutakodott tovább.
Olvass tovább...
A valóságra egy váratlan áramkimaradás derített fényt. Miután az áramot lekapcsolták, Brooke és lakótársa elkezdett utánajárni a problémának. Megkérdezték a szomszédokat, akik megerősítették, hogy náluk minden rendben van, majd végül a San Diego Gas & Electric (SDG&E) közüzemi szolgáltatóval is beszéltek. Ekkor derült ki a meglepő igazság: Brooke fizette az egész épület közüzemi költségeit. Egy téves adminisztráció miatt a számláját a közös fogyasztást mérő órához kötötték, így az összes lakó energia-, víz- és fűtésszámláját is ő állta.
A történet szálai Brooke egykori párjához vezethetők vissza. Amikor elköltözött, Brooke feltételezte, hogy ő lezárta a közös számlát. Azonban ez nem történt meg, és amikor Brooke új számlát nyitott, a szolgáltató véletlenül az egész épületre kiterjesztette azt, ahelyett, hogy csak a saját lakásához kapcsolta volna. Így fordulhatott elő, hogy évekig ő fizette mindenki más fogyasztását is – teljesen tudtán kívül.
Olvass tovább...
A történet hamar népszerű lett a TikTokon, és sokan Brooke oldalára álltak, rengetegen javasolták neki, hogy vegyen igénybe jogi segítséget, és követelje vissza az elmaradt összegeket. „Keresd fel az ügyvéded, és kérd el az összes számlát, amit fizettél!” – írta egyikük. Egy másik kommentelő pedig arra figyelmeztette, hogy a bérbeadóját is bevonhatja az ügybe, mivel ez a bérbeadó felelőssége is lehetett volna.
Az SDG&E közölte Brooke-kal, hogy megkezdik az összes eddigi számla átvizsgálását és visszatérítik a túlfizetett összegeket. Bár ígéretet kapott arra, hogy visszakapja a pénzét, a folyamat valószínűleg időigényes lesz, hiszen minden korábbi számlát újra kell számolni. Ráadásul a szolgáltatónak egyeztetnie kell a bérbeadóval is, ami tovább bonyolíthatja a helyzetet.
Brooke története tanulságos figyelmeztetés mindenkinek: ha valami gyanúsat tapasztalunk a közüzemi számláinkkal kapcsolatban, ne hagyjuk annyiban. Érdemes kapcsolatot tartani a szomszédokkal, hogy tisztában legyünk az átlagos fogyasztással és költségekkel – így könnyebben kiszúrhatók az esetleges eltérések. Brooke esetéből egyértelműen látszik, hogy a figyelmetlenség költséges lehet, de ha időben lépünk, sok pénzt és kellemetlenséget spórolhatunk meg.
Brooke története így nemcsak a saját, hanem más bérlők számára is tanulságos: mindenki számára érdemes időről időre ellenőrizni a közüzemi számlákat és nem félni kérdéseket feltenni a szolgáltatóknak.