Az Aranybulla egy expenzív gyalázat, ami mellett a Szulejmán egy korszakalkotó történelmi sorozatnak számít
Olvass tovább...
Megoszlanak a nézői vélemények a Tündértkert első részeiről, de az ágyjelenetek miatt sokan fanyalognak.
Világszínvonalú hazai produkció, nagyszabású kosztümös sorozat, a magyar Trónok harca - ezt a hype-ot hallhattuk már a hatalmas bukásra kárhoztatott Aranybullánál, most pedig a Móricz Zsigmond Erdély-trilógiájából készült Tündértkert című sorozatról hangoztatták ezeket a nagy szavakat, így nem csoda, ha az ember ismét magasra tette azt a bizonyos lécet, és komoly elvárásokkal, ám de mégis aggodalommal és szkeptikusan kapcsolt oda a Duna TV-re, hogy megnézze a Madarász István által rendezett, Kísértések kora alcímet viselő 1. évad nyitóepizódjait.
A széria előzetese valóban olyanra sikeredett, ami igazán fel tudta kelteni a magyarok érdeklődését, és bár a végeredmény tényleg pazar látványvilággal és hangulattal rendelkezik, azért mégis van egy-két dolog, ami szúrja a nézők szemét. Hadd szögezzük le rögtön az elején, hogy a Tündérkert már most mérföldekkel jobb értékeléseket és visszajelzéseket kap, mint az Aranybulla, a nézők többségének tetszett, amit az első két epizódban látott, de közel sem látták tökéletesnek.
Olvass tovább...
Míg egyesek eleve nem értik, miért kell megint egy hazai sorozatot a Trónok harcához hasonlítva reklámozni, mások amiatt panaszkodnak, mert szerintük túlságosan felnőttfilmesre sikeredtek a sorozat ágyjelenetei. Egyik néző azon gondolkodott az epizódok közben, hogy "a törökök miért tudnak anélkül jó történelmi sorozatokat készíteni, hogy telepakolnák ilyen ízléstelen jelenetekkel", egy másik pedig Makkai Sándor Ördögszekér című filmjének pornográf lektűrjének nevezte - Makkai alkotását egyébként többen is felhozták példának.
Nem mindenki van kibékülve a Báthory Gábort alakító Katona Péter Dániellel sem, a legtöbb fanyalgás azzal kapcsolatban olvasható, hogy "Báthory nem így nézett ki", "ki ez a Harry Styles-gyerek?", és még sorolhatnánk. Pedig a fiatal színész kiváló alakítást nyújt a szerepben, a legtöbb néző mégis úgy tűnik, leragadt a külsőségeknél.
Ami a kritikusokat illeti, őket is eléggé megosztotta az első két rész. Bár vannak elemei, amiket dicsérnek, azt sokan hangoztatják, hogy a Tündérkert egyszerre akar a Trónok harcához, a Vikingekhez, és a Tudorokhoz hasonlítani, de végül egyikhez sem tud felérni igazán, mert az alkotók nem értenek ehhez a műfajhoz, illetve magának a filmkészítésnek ezen a nyelvezetén.
Most pedig jöjjön egy szakmabeli, egy igazi hozzáértő véleménye is. Gál Sanyi, nemzetközileg díjazott filmrendező - akinek legutóbbi rövidfilmjét, a Frightime című horrort a magyar mozikban is vetítették, mint A látogatás kísérőfilmje - a Promotions-nek többször is nyilatkozott már a filmkészítésről, és rendszeresen fejti ki véleményét a hazai produkciókról is. Ez a Tündérkertnél sem volt másképp, a rendező a közösségi oldalán írta le, milyennek látta az első részeket.
„Hatalmas vállalásnak tartom a sorozatot és a pilot alapján még nem látom a teljes képet, de már most büszkén állhatnak fel az alkotói. Nincs értelme a Trónok harcához hasonlítani, ezt a párhuzamot el kell felejteni örökre. Ami igazán meglepett, hogy nem színészeket láttam játszani, hanem a karaktereket, akik éltek. A szereplők közül ki kell emelnem a Báthory Gábort alakító Katona Péter Dánielt, mert remekül hozta a karakterét. A vállán legalább akkora súly van a főszereppel, mint az általa játszott fiatal fejedelemnek. De ott sorakoznak a többiek is, akik egytől egyig élnek a szerepükben és remélem, hogy mind megkapják majd a kellő játékidőt. A képi világa korrekt, vannak izgalmas beállítások, ami viszont (számomra) még fontosabb, hogy a hangzása is képes volt élményben tartani. De olyan nincs, hogy minden szép és jó, ezért volt, ami nem tetszett. Kettő is. Az egyik a főcím, mert nagyon magyar Trónok harcás akar lenni, a másik a végefőcímben az EDDA...totálisan kizökkentett. Viszont ettől függetlenül folytatom, mert eddig tetszik, és ha a színvonal marad, akkor végig is nézem”