Két szezon után A szolgálólány meséjének jelmeztervezője otthagyja a sorozatot. A földig érő piros köpenyek és fehér kalapok szülőanyját gyerekkori traumájára emlékeztetik a széria jelmezei.
Ane Crabtree jelmeztervezőnek sikerült, amit kitűzött céljául, mikor megalkotta a mára már világhírűvé vált sorozat ruháit:
Azt akartam, hogy az emberek féljenek attól a piros köpenytől.
Azzal viszont nem számolt, hogy a sorozatbéli munkája a saját életére is igen nagy hatást gyakorol majd.
A sorozat túl sok dolgot kavart fel a magánéletemben
– nyilatkozta és éppen ezért úgy döntött, hogy kiszáll a harmadik évad forgatásának kezdete előtt.
Kiderült, hogy a jelmeztervező maga is szexuális zaklatás áldozata volt gyermekkorában, de nagyon sokáig teljesen elfojtotta a trauma emlékét. 28 éves korában beszélt róla először, majd mikor forgatni kezdték a sorozatot, a sztori újra felszínre hozta benne a szörnyűségeket (ez nem véletlen, hiszen a korántsem könnyed témákat feszegető disztópia főszereplőit rendszeresen megerőszakolják a gazdáik a fajfenntartás érdekében):
Elképesztően fájdalmas, de csodálatos is egyben, hogy bár a történet nem rólam szól, mégis olyan, mint egy hosszú távú terápia.
A sorozat szolgálólányainak viselete messze túllépte a határait. Szimbóluma lett a #metoo mozgalomnak és szerte a világban nők ezrei öltik fel tüntetéseken. Legutóbb Argentínában láthattuk, miután a szenátus leszavazta az abortusz legalizálásáról szóló javaslatot, tavaly pedig többek között Lengyelországban protestáltak piros köpenyben és fehér kalapban Donald Trump látogatása ellen.
Még ma sem tudom teljesen felfogni mindezt, de nagyon örülök a hatásnak és művészileg elképesztő nagy elismerésnek tartom
– mondta a jelmeztervező.
Mindeközben az egyik amerikai fehérneműgyártó cég Halloween közeledtével szerette volna meglovagolni a sorozat sikerét, és előrukkolt „szexi szolgálólány” jelmezekkel. Necc harisnya és piros mini ruha került az igencsak kivágott köpeny és az ismert fehér kalap mellé. Mindez érthető módon teljesen kiverte a biztosítékot a rajongók körében és óriási tiltakozási hullámot indított a közösségi oldalakon.
A gyártó végül levette a webshop kínálatából a félresikerült kreációt.
(MM)