Szenzáció - földszerű bolygót fedeztek fel, emberi élet számára lakható lehet

Borítókép:  Profimedia - illusztráció

40 fényévnyire egy új reménysugár, talán az is lehet, hogy költözhetünk?

A Gliese 12 b néven elkeresztelt vörös törpe bolygó a Halak csillagképben, mindössze 12,8 naponta kering gazdacsillaga körül. Mérete a Földnél kissé kisebb, a Vénuszhoz hasonló, és a becslések szerint felszíni hőmérséklete 42°C körül alakul.

Ez a lenyűgöző felfedezés óriási izgalmat kelt a tudósok körében, akik szerint a Gliese 12 b potenciálisan alkalmas lehet az emberi lét fenntartására. A bolygó mérete és a csillagtól való távolsága a Földhöz hasonlítható, ami reményt ad arra, hogy víz is létezhet a felszínén.

Azonban a lakhatóság végleges megállapításához további kutatásokra van szükség. A tudósoknak meg kell határozniuk a bolygó légkörének összetételét és sűrűségét, hogy megbizonyosodjanak róla, alkalmas-e a víz és az élet fenntartására.

Masayuki Kuzuhara, a tokiói Astrobiológiai Központ projektasszisztense, aki a kutatócsoport vezetője volt, elmondta: "Megtaláltuk a legközelebbi, tranzitív, mérsékelt égövi, Föld méretű világot."

Thomas Wilson, a Warwicki Egyetem professzora, aki szintén részt vett a felfedezésben, hozzátette: "Ez egy igazán izgalmas felfedezés, és segíteni fog a Földhöz hasonló bolygók kutatásában."

A Gliese 12 b felfedezése mérföldkőnek számít a csillagászat és az asztrobiológia területén. A jövőbeli kutatások betekintést nyújtanak abba, hogy vajon valóban otthont adhat-e ez a bolygó az emberiségnek, vagy csupán egy újabb ékszer a kozmosz ékszerdobozában.

A kutatók a NASA műholdjainak adatait elemezve fedezték fel a Gliese 12 b-t, és a további vizsgálatokhoz a James Webb Űrteleszkópot is bevetni tervezik.

A Gliese 12 b felfedezése új fejezetet nyit az emberiség történetében, és arra ösztönöz bennünket, hogy tovább kutassuk a végtelen univerzumot, és felfedezzük a benne rejlő titkokat.