A NASA már tudja, elképesztő bizonyíték tart a Föld felé a Marsról, amely választ adhat a nagy kérdésre
Borítókép:  Profimedia/ Illusztráció

Nagy felfedezés előtt áll a világ.

Sosem volt annyira az emberiség közel a világűrhöz és a Marshoz, mint a NASA nagy Mars-missziója megindulásával, hiszen rengeteg információ érkezik a Vörös bolygóról a történelmi projekt beindulása óta. A Curiosity és a Perseverance marsjárók igazi popkulturális ikonok lettek, több ezer cikk jelenik meg róluk hetente, és minden apró lépésükről, felfedezésükről beszámol a NASA is. Az embereket nagyon érdekli, hogy mi történik a Vörös bolygón, és hogy mit találnak a marsjárók, mi lehet a Mars története, és ha volt már valamikor élet a bolygón, akkor mi volt az a kiváltó ok, ami elpusztította azt korábban.

A szakértők pedig sokszor kommentelik is az újabb felfedezéseket és az olyan tudományos áttöréseket, amelyekre nagy érdeklődés van.

A Perseverance küldetésének pedig az egyik célja az is, hogy valaha létezett élet nyomaira bukkanjon. A "Lefroy Bay" címkével ellátott egyik minta különlegesen fontos a szakértők számára. A minta ugyanis szilícium-dioxidot tartalmaz. És az anyag kapcsán nagy esély van arra, hogy találhassanak benne olyat, ami az ősi élet jeleire utalhat. A tudósok így nagyon bizakodók azzal kapcsolatban, hogy a marsjárók által a Földre juttatott minta végre választ adhat a nagy kérdésre a marsi élettel kapcsolatban.

Tehát nagyon közel vagyunk már ahhoz, hogy kiderüljön, a múltban volt-e mikrobiális élet a Vörös bolygón.

Elképesztő felvételek a Marsról:

(via Space.com)