Rejtélyes idegen entitást fedeztek fel az emberi testben a tudósok: nagy a tanácstalanság akörül, hogy miként kerülhetett oda és mit csinál
Borítókép:  Profimedia (illusztráció)

A Stanford Egyetem kutatói megdöbbentő felfedezést tettek, ami új távlatokat nyit testünk megértésében.

A tudósok lenyűgöző felfedezést tettek, mikor egy eddig ismeretlen létformát azonosítottak az emberi mikrobiomban. Az obeliszkeknek nevezett apró, RNS-ből álló rudak azonban komoly fejtörést okoznak a kutatók számára. Honnan kerültek a szervezetünkbe? Mi a céljuk? Hogyan befolyásolják az egészségünket?

Ezek a kérdések egyelőre megválaszolatlanok, de az obeliszkek felfedezése forradalmasíthatja a mikrobiológia tudományát, és új távlatokat nyithat az emberi mikrobiom működésének megértésében.

Az obeliszkeket a bélben és a szájüregben fedezték fel. Elterjedtségük alapján valószínűleg régóta jelen vannak a testünkben, de csak most sikerült észrevenni őket. A kutatók egyelőre nem tudják, hogyan kerültek a szervezetünkbe, lehetségesnek tartják, hogy a születéskor, a táplálkozással, vagy a környezettel való érintkezés során jutnak be.

Az obeliszkek nem vírusok és nem is viroidok, de mindkettőhöz hasonlítanak.

Saját fehérjéket képesek előállítani, de ezek a fehérjék nem hasonlítanak a tudomány által eddig ismert fehérjékhez.

Ez a felfedezés pedig újabb kérdéseket vet fel az élet eredetével és a mikroszkopikus létformák evolúciójával kapcsolatban. Az obeliszkeknek valószínűleg van gazdaszervezete, egy streptococcus sanguinis nevű baktérium, de a kapcsolatuk pontos természetét szintén homály fedi egyelőre.

A kutatók azt feltételezik, hogy az obeliszkek a baktériumoktól kapják az energiát és a tápanyagokat, cserébe pedig valamilyen szolgáltatást nyújtanak nekik. A Stanford Egyetem kutatócsoportjának hihetetlen felfedezéséről még többet megtudhatunk ebből a videóból:

Az obeliszkek felfedezése óriási jelentőséggel bírhat a mikrobiológia tudományában. A kutatók remélik, hogy hamarosan megfejtik az obeliszkek rejtélyét, és ezáltal jobban megérthetjük az emberi mikrobiom működését.

Ezek az entitások jelentős szerepet játszhatnak a különböző emésztőrendszeri betegségek, allergiák, sőt, akár idegrendszeri zavarok kialakulásában is.

A tudósok továbbra is vizsgálják az obeliszkeket, hogy feltárják eredetüket, működésüket és az emberi szervezetre gyakorolt ​​hatásukat. Az obeliszkek felfedezése újabb izgalmas fejezetet nyitott a mikrobiológia kutatásában, és remélhetőleg hozzájárul az emberi egészség megőrzéséhez és a gyógyászat fejlődéséhez.

Forrás: Science.org