A tudósok közel állnak az örök élet titkához: egy kezeléssel máris visszafordítható az öregedés mindenki számára?
Borítókép:  Profimedia/ Illusztráció

A tudósok egy lépéssel közelebb léptek az "életelixír" felfedezéséhez – és már egyetlen kezelés után működhet.

Megtalálták a módját a fehérvérsejtek egy típusának, a T-sejtnek az újraprogramozásának, amely általában segít az immunrendszernek a betegségek leküzdésében. Amellett, hogy hozzájárulnak a testtömeg csökkenéséhez és az anyagcsere javulásához, ezek a T-sejtek az öregedő sejteket is megtámadják, amelyek felelősek sok olyan betegségért, amelyekkel későbbi életünk során megküzdünk. Ahogy öregszünk, az öregedő sejtek leállítják a szaporodást és felhalmozódnak a testünkben, ami káros gyulladást okozhat.

A kutatók most egereken alkalmaztak egy kezelést, amely eredménye igencsak megdöbbentő lehet. A Nature Aging folyóiratban megjelent tanulmány szerint az egerek egészségesebben éltek, és alacsonyabb testsúly, jobb anyagcsere és glükóztolerancia jeleit mutatták, miközben fokozták a fizikai aktivitást. Tehát magyarán mondva visszafiatalodtak valamilyen módon.A CAR T-sejteket korábban számos vérrák kezelésére használták, és 2017-ben engedélyezték erre a célra. A legújabb tanulmány azonban az egyik első, amely túllépi a kezelés határait.

Ha idős egereknek adjuk, megfiatalodnak. Ha fiatal egereknek adjuk, lassabban öregszenek. Jelenleg más terápia nem képes erre

- nyilatkozta Corina Amor Vegas, írja a Mirror.

Ellentétben a naponta szedendő gyógyszerekkel, a CAR T-sejtek rendkívül hosszú élettartamúak és fiatal korban egyetlen adag elegendő sejtet biztosít az élethosszig tartó hatásokhoz. A kutatók azt is elmondták, hogy egyetlen kezelés védelmet nyújthat a későbbi életszakaszban gyakran előforduló betegségek, például az elhízás és a cukorbetegség ellen is.

Az örök élet titkát már régóta fejtegetik, íme egy videó, amely ehhez a témához kapcsolódik.

Dr. Amor Vegas hozzátette, hogy a T-sejtek képesek memóriát fejleszteni, és nagyon hosszú ideig megmaradnak a szervezetben, ami nagyon különbözik egy kémiai gyógyszertől. A CAR T sejtekkel megvan a lehetősége, hogy megkapja ezt az egyetlen kezelést, és ennyi. Krónikus patológiák esetén ez óriási előny. Gondolván azokra a betegekre, akiknek naponta többször is kezelésre van szükségük, szemben a mostani terápiával, amely által az emberek infúziót kapnak, és akkor több évig nem is kell ilyen beavatkozáshoz folyamodniuk.