promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Rendkívüli dolgot szúrtak ki Jézus Krisztus mögött Da Vinci festményén, az egyiptomi piramisokhoz is köze lehet

Rendkívüli dolgot szúrtak ki Jézus Krisztus mögött Da Vinci festményén, az egyiptomi piramisokhoz is köze lehet

Borítókép:  Profimedia/illusztráció
Tech & Tudomány
Kategória fejléc
Promotions

A reneszánsz mester művészete csupa rejtély.

Napjainkban némileg olyan érzésünk van, mintha a "zseni" jelzőt könnyű szívvel osztogatnák - abban viszont teljesen biztosak vagyunk, hogy a reneszánsz itáliai mesterre, Leonardo da Vincire talán még enyhe is a kifejezés. 

A 15. századi polihisztor minden művészeti ágban alkotott, méghozzá rendkívül magas színvonalon. Egyik leghíresebb festménye Jézus Krisztust ábrázolja tanítványai körében, étkezés közben, feltehetőleg olvasóink előtt sem ismeretlen:

Az Utolsó Vacsora címmel lett megfestve.

Leonardo da Vinci személyét, és munkásságát is rengeteg találgatás és misztérium övezi, ez alól természetesen a fent említett festménye sem kivétel. Egyik ilyen rejtély a festményen Jézus Krisztus mögött látható triptichon. A triptichon bonyolultan hangzó neve ellenére nem valami félelmetes dolog: bár a középkor során nagyon erősen összefonódott a kereszténységgel, és leginkább a 3 osztatú oltárképekre használták a kifejezést, eredetileg mindössze egy 3 dologból álló művészeti alkotást jelentett.

A 3 osztatúságra az ősi civilizációk esetében annyi példa van, hogy szinte felsorolni sem lehetséges: ha megnézünk egy ősi maja, vagy egyiptomi, esetleg egy ősi távol-keleti templomot, szinte mindenhol vissza fog köszönni a Leonardo festményén Jézus alakja mögött látható sziluett - ebből is jól látszik, hogy a triptichon valójában már évezredekkel a kereszténység megszületése előtt is használt szimbólum volt:

A történet még meredekebb csavart vesz, ha megvizsgáljuk a triptichon misztériumának viktoriánus korabeli kutatásait. A viktoriánus akadémisták úgy tűnik, hogy jóval kevésbé voltak földhözragadtak kortárs megfelelőiknél: a triptichont ugyanis egészen a legendás Atlantiszi Birodalomtól eredeztették.

Igen ám, de Atlantisz nyomaira még nem igazán bukkantunk, és ez a viktoriánus korban sem volt másképp, honnan vették hát vajon az Atlantisz-vonalat? Atlantiszról leginkább Platón (kevesen tudják egyébként, de a híres ókori filozófus korabeli olimpiai bajnok birkózó volt, és ha valaki olyasvalaki szállt vele vitába, akihez nem volt kedve, egész egyszerűen csak mutogatta neki az izmait, amíg békén nem hagyták) leírásaiból tudunk: eszerint Atlantisz egy szigeten fekvő utópisztikus, tökéletes társadalom volt, a hérodotoszi aranykor megtestesítője, amit hatalmas áradás következtében elnyelt a tenger:

Nem nehéz meglátni a párhuzamot a Bibliai Noé történetével, ám ott az özönvíz büntetésként érkezik, szó sincs tökéletes társadalomról, viszont egyes indiai és egyiptomi legendák is említenek utópisztikus szigeteket, amik a tenger mélyére süllyedtek természeti katasztrófa következtében. A viktoriánus kutatóknak is feltűnt, hogy a földrajzilag egymástól óriási távolságokra elhelyezkedő kultúrák mennyi közös vonást mutatnak: piramisok, múmiák - és triptichonok Ázsiától Egyiptomon keresztül Dél-Amerikai dzsungeleiig.

A korabeli tudósok azt feltételezték, hogy mivel a szimbólumok ennyire egybecsengnek, azok csak valamilyen közös ősből eredhetnek, és ezt a közös őst ők Atlantisz képében találták meg, miszerint ezek a szimbólumok mind attól a feltételezett tökéletes civilizációtól lettek átmentve.

Hogy a szituáció még rejtélyesebb legyen, ha vizsgálat alá vesszük a legelterjedtebb titkos társaságokat (szabadkőművesség), ott is mindenhol triptichonokat találunk. Bár a szabadkőművesség zárt, exkluzív szervezet, néhány páholyukról tudni lehet, hogy szabadkőműves páholyok, és bizony ezek bejáratai is a triptichon szimbolika szerint épülnek fel.

Az ilyen rejtélyek és misztériumok nem véletlenül rejtélyek és misztériumok: gyakorlatilag semmit nem állíthatunk róluk teljes bizonyossággal. A modern tudomány az ilyen egybeeséseket a puszta véletlennek tulajdonítja, az emberek azonban mindig is szerették a színes, érdekes magyarázatokat. Mi sem tudhatjuk, hogy vajon tényleg Atlantiszi eredetűek-e a nagy ősi civilizációk - az óceánokat még nem térképeztük fel sokkal jobban, mint a világűrt, ki tudja, elképzelhető, hogy a technológiai fejlődéssel egyszer még Atlantisz romjait is felfedezik a jövőben.

forrás: Richard Cassaro