Különleges új állatot fedeztek fel tudósok, ki nem találnád milyen koktélról nevezték el az amerikaiak

Megdöbbentő felfedezésre bukkantak tudósok a floridai Keysben. Elképesztő mennyi titkot és csodát fedezhetnek még fel a tengerek mélyében.

Elképesztően lenyűgöző új csigafajt fedeztek fel a floridai Keysben, amely hihetetlen színekben pompázik. Csodálatos színei miatt a Margarita koktélról kapta a nevét. Ezt a különleges színfestéket a tudósok szerint a ragadozók elrettentésére használja. A Floridai Keys trópusi szigetcsoport, amely közvetlenül Floridától mintegy 100 mérföldre található. A sziget lenyűgöző élő korallzátonnyal és ritka állatfajokkal büszkélkedhet, amelyek máshol a világon nem találhatók meg.

Az új csiga alapos tanulmányozását a PeerJ nevű tudományos folyóiratban tették közzé. Elemzések bebizonyították, hogy ezek a tengeri csigák a földön élő csigák távoli rokonai. Bár a földön élő csigák a kertekben nyomokat hagynak maguk után vagy akár kárt is okozhatnak, a "férgek csigáinak" elnevezésű új faj egy helyben éli életét, ahol a csigaháza növekszik. Ebből a csigaházból terjesztik szét a hálót, hogy planktonokat és szerves anyagokat vadásszanak és gyűjtsenek be.

Dr. Rüdiger Bieler, az elemzést vezető szerzője, elmondta, hogy évtizedek óta kutatja az Atlanti-óceán nyugati részén élő ízeltlábúakat, de ezeket a különleges csigákat eddig nem találta. A Cayó Margarita citromsárga csiga a Florida Keys Nemzeti Tengeri Természetvédelmi Területen található, míg a Cayó galbinus elnevezésű lime-zöld csiga Belize-ben fedezték fel. A két csiga olyan különböző genetikai jellemzőkkel rendelkezik, hogy a tudósok egy új nemzetségbe sorolták őket, amelyet a Cayó névre kereszteltek.

A csigák színezését a kutatók a ragadozók elriasztására irányuló védelemként értékelik. A csigák világosan színes feje kilóg a csőformájú héjból, amelynek figyelmeztető jellegű lehet. Sőt, a kutatók azt is felfedezték, hogy a csigák nyálkája némi szúró anyagot tartalmaz, ami további védelmet nyújthat számukra a ragadozókkal szemben.

Azonban nem csak a csigafajok biológiai sokfélesége a lenyűgöző a Floridai Keysben. A kutatók úgy vélik, hogy az éghajlatváltozás miatt a csigák a halott korallszilánkokon megtalálják az otthonukat és szaporodhatnak, miközben a korallok egyre jobban pusztulnak. Ez a felfedezés jelzi, hogy még mindig számos ismeretlen faj él a világban, amelyeket csak most kezdünk felfedezni. Még a turisták által látogatott helyeken is, mint a Floridai Keys, akár új fajokra is számíthatunk.