promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
A Google segít az adatlopások megelőzésében - ezt  kell tennned, hogy biztonságban érezhesd magad
Borítókép:  Profimedia/Illusztráció
Tech & Tudomány
Kategória fejléc
Promotions
Megosztás
Másolás

A Google kérésre jelzi a felhasználóinak, ha valamelyik személyes adatukkal visszaél egy weboldal, és a cég a tettek mezejére is lép.

Fellép a Google a szaporodó adathalász- és hackertámadások ellen: megkönnyítik az ellopott bizalmas adatok (például lakcím, telefonszám vagy email-cím) eltávolítását a keresési találatok közül. Emellett akkor is értesítheti az érintetteket a keresőóriás, ha úgy bukkan rá ezen adatokra a neten, hogy azokat illetéktelenül használják vagy tüntetik fel. 

A „results about you”, azaz „találatok rólad” nevű funkció a számítógépek és a mobiltelefonok irányítópultján lesz elérhető. A HVG szerint az elérési útvonal Magyarországról egyelőre nem működik, ezért valószínű, hogy hazánkban később indul a szolgáltatás.

A funkció kezdeti verziója tavaly szeptemberben indult, mostanra azonban komoly frissítésen esett át, ami azt jelenti, hogy a korábbiakkal ellentétben már nem a felhasználóknak kell a saját adataikra vadászni a neten, mert ezt megteszi helyettük a Google frissített funkciója.

Akiknek az adatait jogosulatlanul használja egy weboldal, a sértettek kérhetik, hogy a Google törölje találatai közül az érintett oldalakat. Ezen túlmenően pedig a felhasználók értesítést is igényelhetnek arról, ha a jövőben a keresőóriás visszaélést észlel az adataikkal.

Fontos kiemelni, hogy a jogosulatlanul használt adatok nem tűnnek el végleg a netről, "csak" a Google keresési eredményeinek listáján nem szerepelnek majd. Így aki célirányosan keres, annak sajnos továbbra is megnyithatók maradnak a visszaélő honlapokon a bizalmas információk.

A Google mellett más techóriások is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az adatvédelemre. A Facebook és az Instagram mögött álló cég, a Meta engedélyt fog kérni a következő hetekben az Európai Unióban az Európai Gazdasági Térségben és a Svájcban élő felhasználóitól, hogy adatokat gyűjthessen róluk, így személyre szabott hirdetéseket jeleníthessen meg nekik a platformjain.

A felhasználói beleegyezésekre a szigorodó adatvédelmi előírások miatt lett szüksége a cégnek, amely ezzel nehéz helyzetbe kerül, hiszen az elmúlt évben a bevételeinek a 97 százaléka hirdetésekből származott.

Az Apple már 2021-ben megnehezítette az iOS 14-en az alkalmazások dolgát abban, hogy kövessék a felhasználóik tevékenységét. Abban az operációs rendszerben minden appnak engedélyt kell kérnie ehhez. Emellett a felhasználók egyetlen beállítással el is zárhatják ezt a lehetőséget az összes applikációjuktól.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás