Olvass tovább...
Mindig érdemes résen lenni, ha az adatainkról van szó.
Az Európai Unióban élő felhasználók számára jelentős változások következnek a Meta (korábban Facebook) szolgáltatásaiban. A vállalatnak és az Instagramnak mostantól egyértelmű engedélyt kell kérnie a felhasználóktól, hogy személyre szabott hirdetéseket jelenítsenek meg nekik. Ez a változtatás azután történt, hogy a Meta több országban is felkeltette a szabályozó hatóságok figyelmét az adatgyűjtési gyakorlatával kapcsolatban. A vállalat a célzott hirdetések megjelenítéséhez használt adatok gyűjtése miatt került a hatóságok célkeresztjébe - írta meg a The Guardian.
Olvass tovább...
Korábban a Meta azt állította, hogy a felhasználók adatainak feldolgozása "jogos érdek", azonban mostanra belátták, hogy az uniós törvényeknek megfelelően inkább engedélyt kell kérniük a felhasználóktól.
Az Apple példáját felidézve, a cikk említi, hogy az iOS 14 egyik frissítésével az alkalmazásoknak engedélyt kell kérniük a felhasználók tevékenységének követéséhez. Az új rendszer lehetőséget ad arra is, hogy az összes alkalmazás elől véglegesen elzárjuk ezt a funkciót.
Olvass tovább...
Ez a változás komoly kihívást jelent a Meta számára, mivel tavaly a vállalat bevételeinek 97 százaléka származott hirdetésekből.
Az online világban való részvételünk során gyakran találkozunk olyan helyzetekkel, amikor a közösségi média oldalak vagy más online szolgáltatók beleegyezési nyilatkozatokat kérnek tőlünk. Ezek a nyilatkozatok általában hosszúak és unalmasak lehetnek, és sokan hajlamosak átlapozni vagy figyelmetlenül elfogadni őket. Azonban fontos megértenünk, hogy miért van szükség ezeknek a nyilatkozatoknak az elolvasására és figyelembevételére.
Az igazi kérdés mégis az: van valaki, aki életében legalább egyszer végigolvasott már egy ilyen nyilatkozatot?