Földönkívüliek okozhatják a furcsa zajt a világűrben? A tudósok továbbra is tanácstalanok
Borítókép:  Profimedia - illusztráció

A tudósok az elmúlt három évtizedben azon töprengtek, hogy mi - vagy ki - küldheti a 21 perces rádió hullámokat, amelyekről kezdetben azt gondolták, hogy egy haldokló csillagból származhatnak.

Lehet, hogy az UFO-k próbálnak kapcsolatba lépni velünk? A bolygónkra felé irányuló rádiójelek azt sugallják, hogy ez talán nem is olyan hihetetlen, mint amilyennek elsőre tűnik.

A tudósok szerint legalább 35 éve folyamatosan megmagyarázhatatlan jelek sorozata érkezik az űrből bolygónk felé. A kutatók azonban azt mondják, fogalmuk sincs, mi okozza, vagy küldi a rádióhullámokat.

A hullámok formája és intenzitása miatt is van ez a teljes tanácstalanság. A rádiójelek megközelítőleg 1988 óta érkeznek a Földre, a tudósok pedig utólag vették őket észre, mikor visszanéztek egy régebbi rádiójelekből álló archívumot.

A kutatók jelenleg egy pulzárra, azaz gyorsan forgó neutroncsillagra gyanakszanak. Ezek elég nagy sebességgel pörögnek az űrben, és az óriási energiát kilövellő energianyalábjuk okozhatja a rádiójelek szabályos időközönként történő észlelését. Olyan ez, mint mondjuk egy világítótorony fénye.

A most felfedezett rejtélyes objektum, a GPM J1839–10 azonban túl lassan ismétli a jelet ahhoz, hogy pulzár lehessen, mivel az ismétlődések között nagyjából 21 perc telik el. Egy ilyen pulzárnak elképesztően nagy sebességgel kellene forognia, hogy a hullámai észlelhetőek legyenek a Földön.

A hatalmas rejtély miatt egyesek már azon gondolkoznak, hogy a különleges jeleket földönkívüliek küldhetik. Ez azt jelentené, hogy tényleg van valamilyen más, értelmes életforma rajtunk kívül az univerzumban.

Victoria M Kaspi fizikaprofesszor szerint mindenképpen folytatni kell a kutatást. Ki tudja, lehet tényleg olyasmit fogunk felfedezni, amit eddig még soha.