Messengert használsz? A CNN most leleplezte, mire készül a Facebook
Olvass tovább...
Sokakat érdekelt már biztosan.
Olyan világot élünk, hogy a legtöbben fent vannak a Facebookon vagy éppen a Messengeren, avagy mindkettőn egyszerre, sőt, még lehet, hogy az Instagramon is, így pedig az irányába is érzünk noymást, hogy mi is képviseltessük magunkat ezeken a paltformokon, és sokaz ezzel együtt azt is szeretnék megtudni, hogy viselkednek ezek a platformok, mi a titok nyitja, ahogy próbálják ránk szabni magukat. Az algoritumus működése misztikusan hangozhat, és mivel eddig keveset tudtunk róla, hatványozottan is igaz volt ez az állítás.
A Meta azonban most elárult pár dolgot. Az Ipon is megírta, hogy Nick Clegg globális kapcsolatokért felelős vezető jelentette be, hogy a cég szeretné, ha a felhasználók betekintést nyernének abba a világba, ahol megláthatják, a felhasználók miért éppen azt látják, amit. A cél egyben az is, hogy az emberek hatással tudjanak lenni arra, hogy a feedjükön mit ajánl be a Facebook vagy éppen az Instagram.
Olvass tovább...
A Meta bevallottan többféle rangsorolási módszert alkalmaz, így az is sokkal összetettebb, hogy az egyes posztoka alatt az egyes felhasználók miért épp azokat a hozzászólásokat látják kiemelve, mint amelyeket, hiszen azt mindenki észrevehette, hogy ezeket a feed nem időrendben mutatja a userek számára.
Az Instagram esetén például a Felfedezés funkció több szűrön keresztül keres nekünk tartalmat, ami nagyobb valószínűséggel érdekelhet minket, ám ezeket mi is befolyásolhatjuk például a mentés funkció használtával. Majd a továbbiakban még több információ kíséretében azt is fel fogják előttünk fedni a feedben, hogy miért pont ezeket a tartalmakat kapjuk. Ráadásul a kiemelt tartalom kapcsán is tájékoztatást kaphatunk majd egy-egy gomb lenyomásával.
Részletek a Meta Transparency oldalán.
Olvass tovább...