Sosem látott felfedezést tett a NASA a Napról, a szakértők nem hittek a szemüknek
Borítókép:  Profimedia

A napszéllel kapcsolatos felfedezés igazolta a NASA Parker űrszondájának működését.

Izgalmas következtetésekre és felfedezésekre jutott a NASA és a szakértők egy különleges csapata, akik az amerikaiak által fellőtt Parker Solar Probe program keretében fellőt űrszonda adatait elemezték ki. A tudósok szerint a 2018-ban feljuttatott eszköz segítségével a várakozásoknak megfelelően képesek voltak pontosabb képet kapni a Nap működéséről, ami a napszelet, illetve az ilyenkor végbemenő gravitációs változásokat illeti. Rájöttek, hogy a Nap mágneses aktivitása még a napszél koronából való kiszakadása közben sem egyenletes és állandó. A kilökődött részecskék pedig még a szélnél is gyorsabban távoznak a Nap vonzáskörzetéből, ezáltal a későbbiekben elérve bolygónkat.

Az Uniladen megjelent cikk egyenesen úgy emlegeti a szakértők által a projekt beteljesülését, miszerint a Parker űrszondája egyenesen megsimogatta a Napot. Ugyanis a NASA szerkezete olyan közel jutott a Naphoz az elmúlt években elvégzett munkája során, mint még egyetlen eszköz sem az emberiség által. A szonda egészen pontosan 20,9 millió kilométerre közelítette meg naprendszerünk központi csillagát. És ez még nem is minden, ugyanis a folytatásban lesz ennél is közelebb is lehetősége a vizsgálódásra. A majdani új rekord 6,2 millió kilométeres távolságot fog jelenteni a Nap felszínétől. Csak szemléltetésképpen: a Föld legkisebb távolsága a forró gigásztól 147 098 074 kilométer.

A döbbenetes közelségben pedig fény derült arra, hogy egyes naprészecskék a Nap mezőjéből kiszabadulva akár tízszeresen, vagy akár százszorosan is nagyobb sebességgel tudtak száguldani, mint a napszél.

Ezáltal a részecskék ilyetén megismerése segíthet mindezen folyamatok működését megérteni. A legfontosabb pedig nem más, mint hogy a részecskék időben történő detektálásával akár megjósolhatóak lehetnek a napszél "támadásai" is a Föld ellen. Mindez fontos lehet a jövőben a bolygónk és civilizációnk védelme érdekében, mely az elemzések szerint még mindig nagyon nagy kitettségben van a Nap hektikus működésének.