Olyan fura kinézetű kínai agyagkatonákat találtak a föld alatt, hogy a tudósoknak is lúdbőrözött a hátuk
Borítókép:  Profimedia - illusztráció

A kínai agyaghadsereg megtalálása a 20. század egyik legnagyobb felfedezése volt, de vajon milyen volt az eredeti színük?

A kínai agyaghadsereg szinte minden történelmi tankönyvben benne szerepel, a világ egyik leglátványosabb és legnagyobb felfedezése volt, és sokan azt gondolják, hogy csupán néhány ezer katonát rejtett a föld mélye. Az igazság valójában az, hogy még nagyon sok agyagkatona, és egyéb szolgáló agyagfigurája fekszik a föld mélyén, amelyet nem tárt még fel az emberiség.

A szakértők szerint hihetetlen kincsek és régészeti leletek lehetnek még a nagy kínai, a birodalmat első ízben egyesítő császár sírja körül, amelyet egyelőre nem mertek kinyitni a szakemberek, csupán feltételezéseink vannak, hogy miféle csoda lehet, miféle kis univerzum lehet a hatalmas síremléken belül, amely nagyságában és kiképzésében vetekszik az egyiptomi piramisokkal is.

Az elmúlt években is rengeteg tudományos újdonság látott napvilágot a nagy agyaghadsereggel kapcsolatban, amelynek nyomaira amúgy egy kínai család bukkant, amikor a kertjükben kutat kezdtek el ásni. Minden itt kezdődött. A tudósok közben az agyaghadsereg vizsgálata folytán arra is rájöttek, hogy valószínűleg görög mesterek is segítették a kínaiakat a katonák elkészítésében, ez pedig arra világított rá, hogy valószínűleg Kína és Európa között már sokkal hamarabb kiépültek a kereskedelmi kapcsolatok, mint azt korábban sejtettük.

Évszázadokkal korábban.

Az agyagkatonák színesek voltak eredetileg, de sokáig olyan szobrot nem találtak a kutatók, amelyek megőrizték volna eredeti színüket, ám a nagy felfedezés után évtizedekkel már találtak színes szobrokat is a kutatók a császár síremléke körül.

Így néztek ki eredeti színükben a katonák: