promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Hoppá: tengernyi ember veszítheti el az állását egy friss fejlesztés miatt – ez sokaknál verheti ki a biztosítékot

Hoppá: tengernyi ember veszítheti el az állását egy friss fejlesztés miatt – ez sokaknál verheti ki a biztosítékot

Borítókép:  Képünk illusztráció. Forrás: Profimedia
Tech & Tudomány
Kategória fejléc

A technológia fejlődése nem csak segíti az emberiséget, de sokak munkáját is könnyen elveheti.

Kezdetben mindenki örült a technika fejlődésének, mert nagyban megkönnyítette az életünket azzal, hogy számos terhet levett az emberiség válláról. A nehéz, vagy kényelmetlen feladatok kiszervezése révén sokkal könnyebbá vált számunkra az igazán fontos és nagy szakértelmet, kreativitást igénylő feladatokra koncentrálnunk. Viszont egy határon átlépve, amit korábban áldásnak gondoltunk, könnyen átokká válhat.

Addig jelent csak segítséget a modern technika, amíg valóban értünk van, és nem pedig helyettünk. Sokunk félelme látszik valóra válni az utóbbi években, amikor egyre több hírt olvashatunk arról, hány és hány területen fogják a jövőben a gépek és a mesterséges intelligencia átvenni az emberek szerepét. Nagyon jól illik ebbe a sorba a világszerte ismert és sokak által kedvelt ruházati vállalatóriás, a Levi’s friss bejelentése, amivel az Interesting Engineering is kiemelten foglalkozott.

A divatmárka a jövőben a hollandiai székhelyű Lalaland nevű céggel közösen, mesterséges intelligencia által alkotott digitális modelleket fog alkalmazni kampányai és hirdetései során. A németalföldi vállalat által készített fejlett avatarok a megszólalásig hasonlítanak a valódi emberekre és teljes mértékben testreszabhatóak. Beállítható a haj és bőrszínük, a testalkatuk, valamint pillanatok alatt fel lehet őket öltöztetni az adott ruhamárka termékeivel, mindezt ráadásul nagyon alacsony költségek mellett.

Nem ők az egyedüliek, akik letették a voksukat az új technológia mellett, a Calvin Klein és Tommy Hilfiger oldalain szintén találkozhatunk a jövőben hasonló megoldásokkal. A költségek lefaragása mellett azzal érvelnek a technikát pártoló vállalatok, hogy ez a megoldás sokkal gyorsabb a hagyományos fotózásnál, egy új modell az egyedi igények figyelembevétel kész van körülbelül 5 perc alatt, ráadásul sokkal változatosabb modelltípusokat tudnak bemutatni a segítségével.

Máris sokan ellenzik az újítást, amit csupán a spórolás egy korszerű módjának gondolnak, amivel ráadásul sokak munkáját fogják elvenni, hiszen így a modellek mellett fotósokra, sminkesekre és fodrászokra sem lesz szükségük a kampányok során.

A Levi’s próbálta cáfolni ezeket a vádakat, mondván, ők továbbra is elkötelezettek a valódi, hús-vér modellek és szakemberek alkalmazása mellett, azonban mindenkiben könnyen felmerülhet a nagy kérdés: ha a Levi’s ennyire elkötelezett a változatosság mellett, miért nem alkalmaznak inkább több, különféle etnikumú és testalkatú emberi modellt?  

A híres rendező, Peter Ramsey nem rejtette véka alá a véleményét:

„Nagyon hatékony, Levi’s! Lustaság, olcsóság és cinizmus egy csapásra.”

Aligha kétséges, hogy a legtöbb ember mélységesen egyet fog érteni vele. Nagyon jó volt digitálisan alkotott hősöket látni James Cameron Avatar című filmjében, de a valódi élet színpadán azért még nekünk embereknek is jusson szerep.

Az alábbi videókban a digitális modellek működését és megalkotásuk céljait foglalják össze.