promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Hűha: berobbant a Facebook vetélytársa, de váltani is fognak a fiatalok?

Hűha: berobbant a Facebook vetélytársa, de váltani is fognak a fiatalok?

Borítókép:  Illusztráció / Profimedia
Tech & Tudomány
Kategória fejléc
Promotions

Hallottál már a BeRealról?

A közösségi oldalak népszerűsége töretlen. Ezeken a platformokon ma már lehet barátkozni, flörtölni, kapcsolatokat építeni, rég elveszett ismerősöket találni, üzleti kapcsolatokat és márkát építeni, magunkat managelni, és megoszthatunk (szinte) bármit a világgal. Világszerte talán a TikTok a legnépszerűbb közösségi oldal (jelenleg), de Magyarországon meglepő módón a Facebook hódít. Míg máshol az "arckönyv" inkább az idősebbek és a nyugdíjasok közösségi játszótere, addig itthon a tiniknél is ez a favorit. 

Pedig választék van bőven. Sőt. Megjelent egy új social media site is, ez pedig a BeReal. 

Azt, hogy a Facebook a hazai fiatalok kedvence, az Ifjúságkutató Intézet 15-29 évesek közt készített felméréséből lehet tudni. Bár a BeReal is szépen tör előre, felmérések szerint már minden 10. fiatal használja naponta.  A BeReal tavaly robbant be a köztudatba, és már a magyar 15-29 évesek kilenc százaléka napi felhasználója az oldalnak. A BeReal 2020-ban indult útjára, majd 2022 végére világszerte már több mint hetvenmillió aktív felhasználóval rendelkezett. 

A végletekig leegyszerűsített alkalmazás azzal tett szert gyors népszerűségére, hogy egyfajta anti-közösségi média szerepben tetszeleg, például nincsenek filterek és szerkesztési lehetőség sincs.

Az alkalmazásban az is különleges, hogy csak naponta egyszer lehet fotót feltölteni - írja a Napi.hu

[[c1]]

Mégis a Facebook?

magyar fiatalok csupán hat százalékát teszi ki azoknak az aránya, akik egyáltalán nem használják a Facebook-ot, hiszen tízből nyolc fiatal ezt az oldalt pörgeti minden nap. Tehát elsöprő többséggel, a magyar fiatalok 94 százaléka minden nap használja a Fcebookot. Ez után az Instagram és a TikTok a legnépszerűbb, egészen pontosan így néznek ki az arányok:

A korcsoportok közösségi média használata a kapott adatok alapján két esetben tér el markánsabban.

A TikTok-ot a 15-19 évesek több, mint négyötöde (82 százalék) használja, a 20-24 évesek (74 százalék) és a 25-29 évesek (70 százalék) ennél kisebb arányban. A Snapchat-et a 15-19 évesek közül 43 százalék, míg a 25-29 éveseknek már csupán 28 százaléka használja. 

Az Instagram esetében pont az a "veszély", ami a BeRealnél más. A képek, videók manipulálása, egy hamis kép felállítása magunkról. A TikTok rövid videói pedig kutatások szerint teljsen lerombolják a fiatalok hosszan tartó figyelem teljesítményét, ugyanis a 10-15 mp-es rövid videók állandó ingereket küldenek az agynak, ezért ha egy videó mondjuk 2 perces, azt már csak nagyon kevesen nézik végig. Ez  modern kori sajátosságnak mondható, mert régen egy 2-3 perces videó nem számított soknak.