Európa peremén brutális felfedezést tettek az emberiség múltjáról, 2000 évvel régebbiek a Stonehengenél az itt talált kőoszlopok

Európa peremén olyan leleteket találtak, amelyek jóval idősebbek a Stonehengnél.

Mindig kerülnek elő a földből régebbi emlékek az emberiség múltjával kapcsolatban, kevesen tudják, hogy a Stonehenge több mint 5000 éves lehet, de azt talán még ennél kevesebben, hogy bizony nem a Stonehenge az első építmény a területen. A szakértők és a tudósok ugyanis már emberi tevékenység nyomaira bukkantak a területen még a Stonehenge építése előtt 5000 évvel.

Sőt, a teljes képhez, az emberiség múltjához az is hozzátartozik, hogy bizony Stonehenge-szerű építmények szerte a bolygón találhatók más helyeken is.

Az egyik legérdekesebb például Portugáliában, Európa peremén.

A portugál kőoszlopok Almendres Cromlech néven ismertek, és felfedezésük igazi kuriózumnak számított, valószínűleg sokkal régebbiek ezek is, mint a Stonehenge, körülbelül 7-8000 évesre saccolják őket a tudósok. A körkörös építmény összesen 95 követ tartalmaz, és számos megalitikus lelőhely mellett ez az Ibériai-félsziget leglátványosabb emelvénye. A körökben a kövek a Nap, a Hold és a csillagok állásához van igazítva. Sőt, nemcsak ez az egyetlen nóvum az építménnyel kapcsolatban, hanem az is, hogy a köveken bizony még faragványok is láthatók. A legtöbbször emberszerű alakok, amelyek valamiféle istenekre utalhatnak. A hely funkciója amúgy továbbra is rejtély, pedig már évtizedek óta vizsgálódnak a helyszínen a tudósok.

A helyszín amúgy több mint 2 órára van Lisszabontól, így viszont sokszor nem kerül fel a turisták azon listájára, ahová a mindenképpen megnézendő látványosságok kerülnek fel.

(via Startlap)