A NASA elképesztő felfedezést tett - Végre kiderült az Uránusz és a Neptunusz titka?
Borítókép:  Illusztráció / Profimedia

Mindent megváltoztathat az Uránuszról és a Neptunuszról alkotott képünkről a NASA új elmélete.

Amióta létezik az emberiség, azóta töprengünk azon, mikor éjszaka felfelé nézünk, hogy vajon mi az a néhány helyen csillogó, hatalmas sötétség, ami körülvesz minket – vagyis a világűr.

Az évezredek/évszázadok alatt rájöttünk, hogy bizony az otthonunk, a Föld az egy Nap körül keringő bolygó, ráadásul más égitestek is vannak a Naprendszerben – és mind tele van titokkal.

A NASA azért jött létre, hogy választ adjon a világűrrel kapcsolatos, szűnni nem akaró kérdésekre, így az utóbbi évtizedekben már a Holdról is sikerült fontos információkat összegyűjteni, mostanában pedig leginkább a Mars került a tudósok figyelmének középpontjába – de most kivételesen nem a vörös bolygót érinti az űrügynökség hatalmas felfedezése.

Nemrég kikerült a NASA Instagram oldalára pár elképesztő felvétel az Uránuszról és a Neptunuszról, ugyanis a szakemberek most előálltak egy biztosnak tűnő elmélettel, ami az új adatok és megfigyelések alapján megmagyarázza, hogy vajon miért különböző színűek:

A NASA szerint az Uránuszt és a Neptunuszt is egy vastag ködfátyol fedi, előbbi pedig azért tűnik jóval fehérebbnek a másiknál, mert ott sűrűbb a köd az atmoszférában.

Eddig nem lehetett tudni a két bolygó közötti vizuális eltérés okát, de ezek szerint most bebizonyosodott, hogy a ködfátyol miatt van ez a jelenség – egy modell is alátámasztotta, hogy a szakértők elmélete helyes.

Itt lehet megnézni a NASA elképesztő felvételeit: