promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Íme egy brutálisan jó megoldás, ha sokkal többért akarjuk eladni az autónkat vagy a házunkat
Borítókép:  Profimedia- illusztráció
Tech & Tudomány
Kategória fejléc
Promotions
Megosztás
Másolás

A birtoklási hatás azt jelenti, hogy sokkal többre értékeljük, ha valami a miénk, sőt hajlamosak vagyunk azt abszolút túlértékelni. 

Ha be kell áraznunk egy tárgyat, ami a miénk, akkor annak sokkal nagyobb értéket tulajdonítunk, mint amennyit valójában érhet, ez azért eshet meg, mivel érzelmileg kötődünk hozzá. És így pedig egészen más szemmel nézünk az adott dologra.

Ki is próbálták ezt terepen. Hogy ezt a hatást bizonyítsák, egy csapat alanynak bögréket adtak és kérték, hogy adják el egymásnak. Az alanyok a saját bögréjüket kétszer annyiért akarták eladni, mint amennyiért amúgy megvették volna.

Tulajdonunk túlértékelésében az is közrejátszik, hogy a pozitív önképünket kiterjesztjük, és ez valahogy így hangzana, ha szavakba szeretnénk önteni: “ami az enyém, az csak jobb lehet…”

Mikor van ennek jelentősége számunkra?

Ha a lakásunkat, házunkat vagy autónkat szeretnénk eladni, akkor a birtoklási hatás miatt általában a piaci értékénél többre tartjuk és így irreális árat kérünk érte. A vevők számára azonban ezek csak tárgyak, egy a sok közül, így ő nem látja ezen értékét.  

De fordítsuk meg a hatást!

Kiváló marketing módszer tehát, ha hagyjuk, hogy a vevő kipróbálja az adott tárgyat, így, ha rövid időre is de magáénak érzi, így kialakulhat a birtoklási vágy és hajlandó többet adni érte.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás